Trt, Reklam Gelirini Maç Yayini Ve Sponsorlukla Artiracak

ibrahimyzci

Moderator
TRT, REKLAM GELİRİNİ MAÇ YAYINI VE SPONSORLUKLA ARTIRACAK

Reklam alanlarının satış ve pazarlamasını
ihaleyle özel bir şirkete veren TRT, bu anlaşmadan alacağı yıllık 62 milyon
TL'nin yanı sıra reyting artışı, sponsorluk ve maç yayınından elde edeceği ek
kazançlarla TRT 1 ve radyoların yılda 32 milyon TL olan reklam gelirini 150
milyon TL'nin üzerine çıkarmayı hedefliyor.
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, TRT, geçtiğimiz günlerde reklam
ihalesinin VERİTAS Medya şirketi tarafından kazanılarak sonuçlandırılmasının
ardından reklam gelirini daha da artırmak üzere harekete geçti.
Şimdiye kadar TRT 1 ve radyolar için yıllık ortalama reklam geliri 32
milyon TL civarında bulunan TRT, bu geliri 5 katına kadar çıkarmayı amaçlıyor.
Reklam ihalesi sonucunda yıllık 62 milyon TL alacak olan TRT, bunun yanı sıra,
reyting artışına paralel olarak bu geliri basamak basamak katlayabilecek.

-BU SEZON 33 MAÇ YAYINI VAR-

Barter ve sponsorluk gelirlerini ihale dışında tutan TRT, bu
sponsorluklar aracılığıyla da gelir elde edecek.
TRT'de, maç yayını, Eurovision Şarkı Yarışması gibi özel yayınlar için de
farklı bir reklam tarifesi uygulanacak. Firma tarafından bunlar için ek bir para
ödenecek.
Buna göre, gelecek iki sezon boyunca Türkiye Kupası futbol maçlarının
yayın hakkını da ''17 milyon 100 bin dolar Türkiye Futbol Federasyonu payını''
teklif ederek alan TRT, sezon içindeki 33 maç yayını karşılığında ek bir reklam
geliri elde edecek.
Bu arada, yeni izlenirlik ölçüm sistemi kurmaya hazırlanan TRT'nin açtığı
ihalede firmalara ilişkin değerlendirmelerin de sürdüğü bildirildi.

-''REKLAM PASTASINDAN HAK ETTİĞİ PAYI ALACAK''-

İhaleyi kazanan VERİTAS Medya'dan satış ve pazarlanma işini devralan
Sales House Genel Müdürü Teoman Tükeler, ihaleyi Veritas Medya'nın kazandığını,
kendilerinin de şirketle yapılan anlaşma sonucu projeyi yürüteceklerini
söyledi.
Sözleşmeye göre yayına başlayacak yeni kanallar ve artan reyting oranları
ile TRT'ye ödenecek bedelin artacağını ifade eden Tükeler, böylece TRT'nin
medyadaki reklam pastasından hak ettiği payı alacağını belirtti. Tükeler,
Türkiye'de televizyon reklam pazarının yaklaşık 1 milyar dolar, radyo reklam
pazarının da ortalama 100 milyon dolar civarında olduğunu ifade ederek, TRT'nin
bu pazardaki payının yüzde 8-10 civarında bulunduğunu kaydetti.
Televizyonlara reklam verenlerin AGB Nielsen şirketi tarafından yapılan
reyting ölçümlerine göre çalışmalar yaptığını anımsatan Tükeler, öncelikli olarak
TRT'nin izlenme payını artırması için projeler yürütüldüğünü söyledi.
TRT 2, TRT 3 ve TRT Çocuk kanallarının da reyting ölçümlerine girmesiyle
TRT kanallarının toplam izlenme oranlarının artacağını vurgulayan Tükeler,
TRT'nin ayrıca farklı kanallardan da izlenme oranlarını belirleyerek reklam
verenlere sunacağını ifade etti. Tükeler, ''Özellikle TRT 1 önemli bir güce
sahip. Türkiye'nin dört bir yanında ciddi bir izleyici kitlesi var'' diye
konuştu.
TRT'de farklı dil ve lehçelerde yayın yapılmasına ilişkin düzenlemenin
Resmi Gazete'de yayımlandığını anımsatan Tükeler, TRT Avaz'ın 250 milyon nüfusa
sahip bir coğrafyaya yayın yaptığını, TRT Şeş'in de Doğu ve Güneydoğu Anadolu
bölgelerinin yanında, Irak'ın kuzeyi ile Avrupa'nın birçok ülkesinde önemli bir
izleyici kitlesine sahip olduğunu belirtti.
Tükeler, TRT yönetiminin attığı bu önemli adımın reklam piyasasında
heyecanla karşılandığını, pazara bir dinamizm getirdiğini belirterek, ekonomik
krize rağmen reklam yatırımlarındaki hareketliliğin de sektörün yüzünü
güldürdüğünü sözlerine ekledi.

AA
 
Yukarı