tvtekniker
Moderator
TCDD Genel Müdürlüğü, Yüksek Hızlı Tren'lerde (YHT) kesintisiz mobil iletişime imkan sağlayan GSM-R sistemini devreye sokuyor.
AA muhabirinin TCDD Genel Müdürlüğü yetkililerinden edindiği bilgiye göre, ilk uygulaması 2000 yılında Avrupa'da gerçekleştirilen ve bir çok ülkede çalışmaları devam eden GSM-R sistemi, demiryolu haberleşme teknolojisindeki yeni Avrupa standardı olarak kabul ediliyor.
Türkiye'de konforlu ve kısa sürede ulaşım imkanı sağlayan hızlı tren projelerinden ilkini tamamlayan TCDD, YHT'deki mobil iletişim bağlantı sorununun çözümü için başta Avrupa ülkeleri olmak üzere pek çok ülkede kullanılan GSM-R sistemini YHT altyapısına entegre etti.
Sistemi 10 gün içinde devreye sokmayı planlayan TCDD, sistem kapsamında 5 bin personelinin kendi arasında iletişim kurabileceği ''0594'' kod numaralı GSM hatlarından 200'ünü Ankara-Eskişehir YHT görevlilerine dağıtmayı sürdürüyor.
AVEA GÖRÜŞMELERE BAŞLADI
TCDD Genel Müdürlüğü, GSM-R altyapısının kullanımı için GSM operatörlerine davet yazısı gönderdi. TCDD ile ilk olarak Avea görüşmelere başladı.
Operatörlerin talep etmesi halinde, altyapı sayesinde YHT'lerde mobil iletişim sırasında yaşanan kesintiler sona erecek ve yolculara, konforlu mobil iletişim ve 3N destekli internet imkanı sunulabilecek.
Sistem sayesinde kumanda merkezi ile YHT setleri ve trenler arasında hızlı ve kesintisiz iletişim kurulabilecek.
YHT'lerin altyapısına entegre edilen sistem, saatte 250 kilometre hızda kesintisiz iletişim olanağı sunuyor, 550 kilometrelik hızı destekliyor.
Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesinin ikinci etabı Eskişehir-Haydarpaşa hattı, Ankara-Konya hızlı tren projesi ve MARMARAY projesi ile planlanan Ankara-İzmir, Ankara-Kayseri-Sivas, Osmaneli-Bursa hızlı tren projelerinde ve bundan sonraki hızlı tren projelerinde de bu sistemin kullanılması öngörülüyor.
Sistemde, hat boyu ve manevra alanı çalışanları arasında grup konuşmaları, treni kontrol eden Otomatik Tren Kontrol (ATC) sistemi ve tren ile yer arasında veri haberleşmesi imkanları bulunuyor. Ses duyuru servisi sayesinde, tüm bir gruba aynı anda duyuru da yapılabilen sistemde, acil durumlar için mevcut konuşma kesilerek, acil konuşmaya olanak tanınıyor.
Diğer haberleşme ve GSM sistemleriyle birlikte çalışabilen GSM-R ile trende kesintisiz ses ve GPRS bağlantılı internet haberleşmesi de mümkün olabiliyor.
Sistem, yolcuların tüm gecikmelerden anında bilgilendirilmesi, inen/binen ve trendeki yolcu sayısı, trende bilet satışı ve vagon takip sistemi gibi değişik uygulama olanakları da sunuyor.
AA muhabirinin TCDD Genel Müdürlüğü yetkililerinden edindiği bilgiye göre, ilk uygulaması 2000 yılında Avrupa'da gerçekleştirilen ve bir çok ülkede çalışmaları devam eden GSM-R sistemi, demiryolu haberleşme teknolojisindeki yeni Avrupa standardı olarak kabul ediliyor.
Türkiye'de konforlu ve kısa sürede ulaşım imkanı sağlayan hızlı tren projelerinden ilkini tamamlayan TCDD, YHT'deki mobil iletişim bağlantı sorununun çözümü için başta Avrupa ülkeleri olmak üzere pek çok ülkede kullanılan GSM-R sistemini YHT altyapısına entegre etti.
Sistemi 10 gün içinde devreye sokmayı planlayan TCDD, sistem kapsamında 5 bin personelinin kendi arasında iletişim kurabileceği ''0594'' kod numaralı GSM hatlarından 200'ünü Ankara-Eskişehir YHT görevlilerine dağıtmayı sürdürüyor.
AVEA GÖRÜŞMELERE BAŞLADI
TCDD Genel Müdürlüğü, GSM-R altyapısının kullanımı için GSM operatörlerine davet yazısı gönderdi. TCDD ile ilk olarak Avea görüşmelere başladı.
Operatörlerin talep etmesi halinde, altyapı sayesinde YHT'lerde mobil iletişim sırasında yaşanan kesintiler sona erecek ve yolculara, konforlu mobil iletişim ve 3N destekli internet imkanı sunulabilecek.
Sistem sayesinde kumanda merkezi ile YHT setleri ve trenler arasında hızlı ve kesintisiz iletişim kurulabilecek.
YHT'lerin altyapısına entegre edilen sistem, saatte 250 kilometre hızda kesintisiz iletişim olanağı sunuyor, 550 kilometrelik hızı destekliyor.
Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesinin ikinci etabı Eskişehir-Haydarpaşa hattı, Ankara-Konya hızlı tren projesi ve MARMARAY projesi ile planlanan Ankara-İzmir, Ankara-Kayseri-Sivas, Osmaneli-Bursa hızlı tren projelerinde ve bundan sonraki hızlı tren projelerinde de bu sistemin kullanılması öngörülüyor.
Sistemde, hat boyu ve manevra alanı çalışanları arasında grup konuşmaları, treni kontrol eden Otomatik Tren Kontrol (ATC) sistemi ve tren ile yer arasında veri haberleşmesi imkanları bulunuyor. Ses duyuru servisi sayesinde, tüm bir gruba aynı anda duyuru da yapılabilen sistemde, acil durumlar için mevcut konuşma kesilerek, acil konuşmaya olanak tanınıyor.
Diğer haberleşme ve GSM sistemleriyle birlikte çalışabilen GSM-R ile trende kesintisiz ses ve GPRS bağlantılı internet haberleşmesi de mümkün olabiliyor.
Sistem, yolcuların tüm gecikmelerden anında bilgilendirilmesi, inen/binen ve trendeki yolcu sayısı, trende bilet satışı ve vagon takip sistemi gibi değişik uygulama olanakları da sunuyor.