Gözlemlediğim Pazarlama ve Satış tekniklerinin birkaçını sizler için derledim.Yelpaze şeklinde broşür;
Alanya'da turizm şenliği oldu ve eski Alanya fotoğrafları yayınlandığı için yerel halktan insanda katılım gösterdi.Havalarında oldukça sıcak olduğu bir zamana denk gelen bu turizm festivalinde yerel bir magazin dergisi (magazine zaten dergi demek ama başka kelime bulamadım) tanıtımını yapmak için küçük kullanışlı yelpazelerin üzerine tanıtımını yapıp insanlara dağıttı.Zaten o sıcakta yelpazeleri gören herkes biraz olsun serinlemek için hiç çekinmeden kaptılar yelpazeleri. Sonuç olarak karşılaşılan manzara ellerinde sürekli bir şey sallayan yüzlerce insan. Ne kadar dikkat çekici olduğunu siz düşünün. İnsanların o an ki ihtiyaçlarına yönelik maliyeti ucuz ürünler herzaman tutacaktır. Kullanışlılık sıradan bir broşürden daha etkili olur. Broşürü çoğu insan almak bile istemez elinde taşımak istemez. Alanlar da kısa bir süre sonra yere atar. İnsanların ihtiyacına yönelik ürünlerle tanıtım yapılmasına çok sık rastlanır. Ramazan aylarında imsakiye bir ihtiyaçtır ve bir ay boyunca her gün dikkatle bakılır veya kitap alırken yanında ücretsiz yer tutucu verilmesi ihtiyaca yönelik bir reklam hareketidir.Hatta servis altlığı bastırıp bir çok lokanta, kafe, restaurant a yardımcı olur aynı zamanda kendi reklamınızı yapmış olursunuz.Aslında coca cola veya efes gibi firmalar bunu sürekli yaparlar. Plajlarda şemsiyelerde coca cola, efes, algida gibi reklamları görürsünüz. Bu hem ihtiyacı karşılar hemde bakın burada bu ürün satılıyor demektir. İlan kağıdının kenarına kesikler atmak;
Printerdan bir ilan hazırladınız ve iletişim numaranızı da altına yazdınız. Bu ilanı otobüs durağı, direk, okul panosu gibi yerlere astığınızı düşünün. Birisi gerçekten ilanla ilgilenip sizinle iletişime geçmek istese kalem kağıt çıkarıp adres, numara, email gibi bilgileri not alması gerekecek. Ama aynı ilanın kenarına küçük kesikler atar ve o kesiklere iletişim bilgilerini yazarsanız ilan ile ilgilenen kişi o parçayı koparıp kendine alarak hem bir zahmetten kurtulmuş olacak hemde not alırken olası hataları yok etmiş olacaksınız. Numaranızı alırken yanlış numara yazabilirdi. Bu tür ilanlara genelde okuldaki panolarda rastlanır. Ev arkadaşı arayan veya evini kiraya veren öğrenciler iletişim numaralarını yazarlar. 20 boş bardak toplayıp getirene bir bardak kola bedava:
Rockn coke 2009 da karşılaştığım bir yöntemdi, Rockn coke muzik festivaline binlerce genç geliyor. Binlerce genç günde 3 bardak kola içse siz hesap edin kaç bardak etrafta dolacak. Özel şirket tutmalarına rağmen bardak toplamakla baş edemeyince şöyle bir kampanya çıktı ortaya. 20 boş bardak getir bir kola kazan! böyle olunca insanlar yerlerde gezen boş bardakları toplayıp biriktirip ücretsiz kolasını almaya başladılar. Alan memnun veren memnun. Zaen CocaCola nın sponsor olduğu bir festivalde colanın ücretli verilmesi bile bir tartışma konusu. Promosyon ürün olarak fermuar.
Üniversitemize şenlik zamanı tanıtım için gelen mavi jeans firması bir beyefendi ve yanında 2 güzel hanım kızımızla promosyon ürün dağıtımına başlamışlardı. Kural basit üzerinde mavi jeans marka bir şey olan promosyonu alır. Aklımda kalan ve halen kullandığım bir ürün ise anahtarlık niyetine kullanılan fermuardı. Üzerinde mavi jeans yazıyor tabiki. Üniversite bitti askerlik bitti halen kullanırım o anahtarlığı ama açıp kapatmak için öekiştirdiğin demiri koptu yani üzerinde mavi jeans yazan kısmı.Şimdi gören arkadaşlar bu ne deyip inceliyor. Orjinal birşeymiş diyorlar. Bende haliyle mavi jeans vermişti promosyon olarak diyorum istemeden adamların reklamını yıllar sonra halen devam ettiriyorum. Sizce de başarılı değilmi?
Güzel servis elemanı müşteri çeker.
Açıkça ben bir kafeterya açsam garson olarak kesinlikle hoş görünümlü (presentıbıl dediklerinden) bir bayan alırım. Ne kadar iyi servis yaptığının o kadar önemi yok. Siparişi aklında tutamaması da sorun değil. Kesinlikle o ortamın havasını değiştirecetir güzel bir bayan çalışan. Öncelikle karşı cinsi herzaman çekeceği kesindir. Çayınızı masaya güzel bir bayanın koymasını tercih edersiniz. Ayrıca diğer çalışanlar daha bakımlı olacaklardır. Kural olduğu için değil kendi istedikleri için bakımlı olacaklardır.Arkadaş grubunuzla buluştunuz bu akşam hadi biyere gidelim dediniz. Nere gidelim acaba derken kimse bak burda güzel bi garson var demez ama bilinç altında onun etikisi kesinlikle vardır. Anı olarak bir fotoğrafınızı çekelim sitemizden indirirsiniz.
İstanbul kadıköyde arkadaşlarla vapur iskelesinedoğru giderken bir baktıp şampiyonlar ligi kupası ve insanlar yanında fotoğraf çektiriyorlar. Bu neden burda acaba sorusunu sorarken fark ettimki fotoğrafı aynı ekip çekiyor. İnsanlar sıraya girmiş önünde kupanın fotopraf çektiriyorlar. Sonradan bunun bir
pazarlama stratejisi olduğunu anladım. Fotoğrafı çeken ekip Canon firmasından. Önce bayan arkadaşa kendini kayıt ettiriyorsun,ismini mail adresini nalıyor. Daha sonrabize bir numara veriyor. Bu numarayla internet sitemize girip fotoğrafınızı alabilirsiniz diyor. E tabiki o fotoğrafı istediğim için giriyor alıyorum. Fotoğrafta amma kaliteli çıkmış bu canon da iyi marka canım...
Kipanın pazarlama tekniği, bisikleti ucuza ver aksesuarlarından kazan.
Kipanın o meşhur haftasonu indirimlerini bilirsinizdir. Gerçektende abartı bir indirim yapıyorlar. 200 liralık bisikleti 120 liraya veriyorlar.Arkadaşta bisiklet almak istediğini söylemişti bana daha önceden, dedim git kipadan al indirim varmış. Gerçekten deuygun fiyatla aldı bisikleti hazır almışken zilini birde ışığını alsak mı acaba dedik. Gördükki fiyatları gerçekten el yakıyor. Buna benzer bir olay yine kipanın indirim zamanında bench press aleti aldığımda yaşamıştım. Ağırlık kaldırmak için gereken sehpayı çok ucuza alıyosun ama ağırlıklar pahalı. E ağırlık olmadan sehpa ne işe yarayacak! Neyse onuda başka bir zaman ucuzlarsa alırız. Sokak ortasında binlerce dolar al alabilirsen.
Yanlış hatırlamıyorsam bir güvenlik firmasıydı, camdan bi kutuyu sokak ortasına sabitliyor içine 10 bin dolar koyuyor. Paraları görüyorsunuz üzerindede kırabilirsen para senin yazıyor. Ürününe güveni ancak bu kadar iyi halka sunabilirsin sanıyorum.
Alanya'da turizm şenliği oldu ve eski Alanya fotoğrafları yayınlandığı için yerel halktan insanda katılım gösterdi.Havalarında oldukça sıcak olduğu bir zamana denk gelen bu turizm festivalinde yerel bir magazin dergisi (magazine zaten dergi demek ama başka kelime bulamadım) tanıtımını yapmak için küçük kullanışlı yelpazelerin üzerine tanıtımını yapıp insanlara dağıttı.Zaten o sıcakta yelpazeleri gören herkes biraz olsun serinlemek için hiç çekinmeden kaptılar yelpazeleri. Sonuç olarak karşılaşılan manzara ellerinde sürekli bir şey sallayan yüzlerce insan. Ne kadar dikkat çekici olduğunu siz düşünün. İnsanların o an ki ihtiyaçlarına yönelik maliyeti ucuz ürünler herzaman tutacaktır. Kullanışlılık sıradan bir broşürden daha etkili olur. Broşürü çoğu insan almak bile istemez elinde taşımak istemez. Alanlar da kısa bir süre sonra yere atar. İnsanların ihtiyacına yönelik ürünlerle tanıtım yapılmasına çok sık rastlanır. Ramazan aylarında imsakiye bir ihtiyaçtır ve bir ay boyunca her gün dikkatle bakılır veya kitap alırken yanında ücretsiz yer tutucu verilmesi ihtiyaca yönelik bir reklam hareketidir.Hatta servis altlığı bastırıp bir çok lokanta, kafe, restaurant a yardımcı olur aynı zamanda kendi reklamınızı yapmış olursunuz.Aslında coca cola veya efes gibi firmalar bunu sürekli yaparlar. Plajlarda şemsiyelerde coca cola, efes, algida gibi reklamları görürsünüz. Bu hem ihtiyacı karşılar hemde bakın burada bu ürün satılıyor demektir. İlan kağıdının kenarına kesikler atmak;
Printerdan bir ilan hazırladınız ve iletişim numaranızı da altına yazdınız. Bu ilanı otobüs durağı, direk, okul panosu gibi yerlere astığınızı düşünün. Birisi gerçekten ilanla ilgilenip sizinle iletişime geçmek istese kalem kağıt çıkarıp adres, numara, email gibi bilgileri not alması gerekecek. Ama aynı ilanın kenarına küçük kesikler atar ve o kesiklere iletişim bilgilerini yazarsanız ilan ile ilgilenen kişi o parçayı koparıp kendine alarak hem bir zahmetten kurtulmuş olacak hemde not alırken olası hataları yok etmiş olacaksınız. Numaranızı alırken yanlış numara yazabilirdi. Bu tür ilanlara genelde okuldaki panolarda rastlanır. Ev arkadaşı arayan veya evini kiraya veren öğrenciler iletişim numaralarını yazarlar. 20 boş bardak toplayıp getirene bir bardak kola bedava:
Rockn coke 2009 da karşılaştığım bir yöntemdi, Rockn coke muzik festivaline binlerce genç geliyor. Binlerce genç günde 3 bardak kola içse siz hesap edin kaç bardak etrafta dolacak. Özel şirket tutmalarına rağmen bardak toplamakla baş edemeyince şöyle bir kampanya çıktı ortaya. 20 boş bardak getir bir kola kazan! böyle olunca insanlar yerlerde gezen boş bardakları toplayıp biriktirip ücretsiz kolasını almaya başladılar. Alan memnun veren memnun. Zaen CocaCola nın sponsor olduğu bir festivalde colanın ücretli verilmesi bile bir tartışma konusu. Promosyon ürün olarak fermuar.
Üniversitemize şenlik zamanı tanıtım için gelen mavi jeans firması bir beyefendi ve yanında 2 güzel hanım kızımızla promosyon ürün dağıtımına başlamışlardı. Kural basit üzerinde mavi jeans marka bir şey olan promosyonu alır. Aklımda kalan ve halen kullandığım bir ürün ise anahtarlık niyetine kullanılan fermuardı. Üzerinde mavi jeans yazıyor tabiki. Üniversite bitti askerlik bitti halen kullanırım o anahtarlığı ama açıp kapatmak için öekiştirdiğin demiri koptu yani üzerinde mavi jeans yazan kısmı.Şimdi gören arkadaşlar bu ne deyip inceliyor. Orjinal birşeymiş diyorlar. Bende haliyle mavi jeans vermişti promosyon olarak diyorum istemeden adamların reklamını yıllar sonra halen devam ettiriyorum. Sizce de başarılı değilmi?
Güzel servis elemanı müşteri çeker.
Açıkça ben bir kafeterya açsam garson olarak kesinlikle hoş görünümlü (presentıbıl dediklerinden) bir bayan alırım. Ne kadar iyi servis yaptığının o kadar önemi yok. Siparişi aklında tutamaması da sorun değil. Kesinlikle o ortamın havasını değiştirecetir güzel bir bayan çalışan. Öncelikle karşı cinsi herzaman çekeceği kesindir. Çayınızı masaya güzel bir bayanın koymasını tercih edersiniz. Ayrıca diğer çalışanlar daha bakımlı olacaklardır. Kural olduğu için değil kendi istedikleri için bakımlı olacaklardır.Arkadaş grubunuzla buluştunuz bu akşam hadi biyere gidelim dediniz. Nere gidelim acaba derken kimse bak burda güzel bi garson var demez ama bilinç altında onun etikisi kesinlikle vardır. Anı olarak bir fotoğrafınızı çekelim sitemizden indirirsiniz.
İstanbul kadıköyde arkadaşlarla vapur iskelesinedoğru giderken bir baktıp şampiyonlar ligi kupası ve insanlar yanında fotoğraf çektiriyorlar. Bu neden burda acaba sorusunu sorarken fark ettimki fotoğrafı aynı ekip çekiyor. İnsanlar sıraya girmiş önünde kupanın fotopraf çektiriyorlar. Sonradan bunun bir
pazarlama stratejisi olduğunu anladım. Fotoğrafı çeken ekip Canon firmasından. Önce bayan arkadaşa kendini kayıt ettiriyorsun,ismini mail adresini nalıyor. Daha sonrabize bir numara veriyor. Bu numarayla internet sitemize girip fotoğrafınızı alabilirsiniz diyor. E tabiki o fotoğrafı istediğim için giriyor alıyorum. Fotoğrafta amma kaliteli çıkmış bu canon da iyi marka canım...
Kipanın pazarlama tekniği, bisikleti ucuza ver aksesuarlarından kazan.
Kipanın o meşhur haftasonu indirimlerini bilirsinizdir. Gerçektende abartı bir indirim yapıyorlar. 200 liralık bisikleti 120 liraya veriyorlar.Arkadaşta bisiklet almak istediğini söylemişti bana daha önceden, dedim git kipadan al indirim varmış. Gerçekten deuygun fiyatla aldı bisikleti hazır almışken zilini birde ışığını alsak mı acaba dedik. Gördükki fiyatları gerçekten el yakıyor. Buna benzer bir olay yine kipanın indirim zamanında bench press aleti aldığımda yaşamıştım. Ağırlık kaldırmak için gereken sehpayı çok ucuza alıyosun ama ağırlıklar pahalı. E ağırlık olmadan sehpa ne işe yarayacak! Neyse onuda başka bir zaman ucuzlarsa alırız. Sokak ortasında binlerce dolar al alabilirsen.
Yanlış hatırlamıyorsam bir güvenlik firmasıydı, camdan bi kutuyu sokak ortasına sabitliyor içine 10 bin dolar koyuyor. Paraları görüyorsunuz üzerindede kırabilirsen para senin yazıyor. Ürününe güveni ancak bu kadar iyi halka sunabilirsin sanıyorum.