PIC12F675 ile Fan kontrol devresi

guclusat

Tanınmış Üye
Süper Moderatör
1718889090338.png
Devre oldukça basittir ve yapımı kolaydır.
1718889120076.png
Şimdi işin eğlenceli kısmı geliyor. Cihazın sıcaklığa göre çalışması nasıl sağlanır? XT2 kontağını TM-106 sensörüne bağlıyoruz, ardından motor sıcaklığını yaklaşık 85-90 sıcaklığa getirerek değişken direnç R5'i elektrikli fanın dönme momentini çevirerek elde ediyoruz. Ayrıca sıcaklık arttıkça sensörün direnci azalacak ve buna bağlı olarak elektrikli fanın hızı artacaktır. Sıcaklık düştüğünde ise tam tersine durana kadar azalır.

Burada asıl önemli nokta, arabanın rezistif tipte bir sensörle donatılması gerektiğidir. Sensörünüz dijitalse veya direnci TM-106 sensöründen büyük ölçüde farklıysa ve direnci yaklaşık 240 Ohm olmalıdır, o zaman ek bir sensör takmanız gerekecektir. Nominal sıcaklıkta sensör yaklaşık 6 volt çıkış vermelidir. TM-106 sensörüm olmadığından ve cihazı masa üzerinde test etmek için 1 kOhm değişken dirençli bir voltaj bölücü monte ettim. Bölücünün çıkışında voltajı yaklaşık 6 volta ayarladım ve R5 direncini çevirerek test elektrik motorunun dönmeye başladığı anı elde ettim. Gerilim bölücü direnç kaydırıcısını çevirerek bir sıcaklık sensörünün çalışmasını simüle ederek, motorun gerilim düştüğünde çalıştığını ve gerilim arttığında durduğunu gözlemliyoruz. Bu cihazın hemen hemen her arabaya kurulabileceğine inanıyorum. Cihaz çalışmıyorsa, R1 ve R4 dirençlerinin direncini seçmeyi denemelisiniz. Bu cihaz, iki ADC bağlantı noktasına sahip bir pic12f675 mikro denetleyici üzerine kurulmuştur.
 

Eklentiler

Geri
Yukarı