PIC meraklılarını uzunca bir süre beklettim. Yoğun bir çalışma temposunun ardından (henüz bitmemiş olsa da) bir şeyler hazırlamak için vakit bulabildim. Artık pic programlamaya hazırlanacağız. Pic programlamak için assembly, basic, C dilleri geliştirilmiştir. Biz ücretsiz olması nedeniyle pic assembly dili üzerinde duracağız ve MPLab yazılım geliştirme ortamını tanıyacağız. Daha önce de belirttiğimiz gibi PIC ailesinden PIC16F84 mikro denetleyicisinin 35 adet assembly komutu vardır. Şimdi bu komutlara, biraz detaylı olarak göz atalım.
ADDLW Literal ile W'yu topla
Yazılış : ADDLW k
İşleçler: 0 £ k £ 255
İşlem: (W) + k → (W)
Etkilenen Yazmaçlar : C, DC, Z
Kodlama : 11 111x kkkk kkkk
Tanım : W yazmacının içeriği sekiz bitlik k literali ile toplanır, sonuc W yazmacına yerleştirilir.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"k" literalini oku[/TD]
[TD]İşlemi yap[/TD]
[TD]W'ye yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : ADDLW 0x15
İşlemden önce W = 0x10
İşlemden sonra W = 0x25
ADDWF W ve f'i Topla
Yazılış : ADDWF f,d
İşleçler: 0 £ f £ 127, d Î [0,1]
İşlem: (W) + (f) → (destination)
Etkilenen Yazmaçlar : C, DC, Z
Kodlama : 00 0111 dfff ffff
Tanım : W yazmacının içeriğiyle "f" yazmacının içeriğini topla. Eğer "d" 0 ise sonucu W 'ye, 1 ise "f" yazmacına yaz.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]İşlemi yap[/TD]
[TD]Sanucu hedefe yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : ADDWF FSR, 0
İşlemden önce W = 0x17 FSR = 0xC2
İşlemden sonra W =0xD9 FSR = 0xC2
ANDLW Literal ile W'yi mantıksal VE
Yazılış : ANDLW k
İşleçler: 0 £ k £ 255
İşlem: (W) .AND. (k) → (W)
Etkilenen Yazmaçlar : Z
Kodlama : 11 1001 kkkk kkkk
Tanım : W yazmacı ile sekiz bitlik "k" literaline VE işlemi uygulanır. Sonuç W'ye yazılır.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"k" literalini oku[/TD]
[TD]İşlemi yap[/TD]
[TD]W'ye yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : ANDLW 0x5F
İşlemden önce W =0xA3
İşlemden sonra W = 0x03
ANDWF W ile "f"'e mantıksal VE işlemi uygula
Yazılış : ANDWF f,d
İşleçler: 0 £ f £ 127, d Î [0,1]
İşlem: (W) .AND. (f) → (destination)
Etkilenen Yazmaçlar : Z
Kodlama : 00 0101 dfff ffff
Tanım : W yazmacı ile "f" yazmacına VE işlemi uygula. Eğer "d" 0 ise sonucu W 'ye, 1 ise "f" yazmacına yaz.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]İşlemi yap[/TD]
[TD]Sonucu yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : ANDWF FSR, 1
İşlemden önce W = 0x17, FSR = 0xC2
İşlemden sonra W = 0x17, FSR = 0x02
BCF f'in bir bitini sil (sıfırla)
Yazılış : BCF f,b
İşleçler: 0 £ f £ 127, 0 £ b £ 7
İşlem: 0 → (f)
Etkilenen Yazmaçlar : yok
Kodlama : 01 00bb bfff ffff
Tanım : "f" yazmacının "b" biti sıfırlanır.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]İşlemi yap[/TD]
[TD]"f" yazmacına yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : BCF FLAG_REG, 7
İşlemden önce FLAG_REG = 0xC7
İşlemden sonra FLAG_REG = 0x47
BSF f'in bir bitini kur (1 yap)
Yazılış : BSF f,b
İşleçler: 0 £ f £ 127, 0 £ b £ 7
İşlem: 1 -rarr; (f)
Etkilenen Yazmaçlar : Yok
Kodlama : 01 01bb bfff ffff
Tanım : "f" yazmacının "b" biti 1 yapılır.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]İşlemi yap[/TD]
[TD]"f" yazmacına yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : BSF FLAG_REG, 7
İşlemden önce FLAG_REG = 0x0A
İşlemden sonra FLAG_REG = 0x8A
BTFSC "f" yazmacının "b" bitini kontrol et, 0 ise atla
Yazılış : BTFSC f,b
İşleçler: 0 £ f £ 127, 0 £ b £ 7
İşlem: eğer (f) = 0 ise bir sonraki komutu atla
Etkilenen Yazmaçlar : Yok
Kodlama : 01 10bb bfff ffff
Tanım : Eğer "f" yazmacının "b" biti 1 ise sıradaki komut işletilir, 0 ise bir sonraki komut atlanır ve yerine NOP işletilir ve 2 çevrimli komut olur.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1 (2)
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]İşlemi yap[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Eğer atlama yapılmışsa 2. çevrimde ;
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
BTFSS "f" yazmacının "b" bitini kontrol et, 1 ise atla
Yazılış : BTFSS f,b
İşleçler: 0 £ f £ 127, 0 £ b £ 7
İşlem: eğer (f) = 1 ise bir sonraki komutu atla
Etkilenen Yazmaçlar : Yok
Kodlama : 01 11bb bfff ffff
Tanım : Eğer "f" yazmacının "b" biti 0 ise sıradaki komut işletilir, 1 ise bir sonraki komut atlanır ve yerine NOP işletilir ve 2 çevrimli komut olur.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1 (2)
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]İşlemi yap[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Eğer atlama yapılmışsa 2. çevrimde ;
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
CALL Altrutin çağır
Yazılış : CALL k
İşleçler: 0 £ k £ 2047
İşlem: (PC)+ 1 → TOS, k → PC<10:0>, (PCLATH<4:3>) ® PC<12:11>
Etkilenen Yazmaçlar : Yok
Kodlama : 10 0kkk kkkk kkkk
Tanım : Bir altrutin çağırır. Önce dönüş adresi (PC+1) yığın (stack) hafızaya kaydedilir. 11 bitlik adres PC<10:0>'a yüklenir. PC'nin üst bitleri PCLATCH'den yüklenir. CALL 2 çevrimlik bir komuttur.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 2
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
1. çevrim;
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"k" literalini oku
PC'yi yığına kaydet[/TD]
[TD]Veriyi işle[/TD]
[TD]PC'ye yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
2. çevrim;
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
CLRF f'in içeriğini temizle (0 yap)
Yazılış : CLRF f
İşleçler: 0 £ f £ 127
İşlem: 00h → (f), 1 → Z
Etkilenen Yazmaçlar : Z
Kodlama : 00 0001 1fff ffff
Tanım : "f" yazmacının içeriği temizlenir(0) ve "Z" biti kurulur(1).
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]Veriyi işle[/TD]
[TD]"f" yazmacına yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : CLRWDT
İşlemden önce WDT counter = ?
İşlemden sonra WDT counter = 0x00,
WDT prescaler= 0, TO =1, PD =1
COMF "f" in tümleyenini al
Yazılış : COMF f,d
İşleçler: 0 £ f £ 127, d Î [0,1]
İşlem: (f) → (destination)
Etkilenen Yazmaçlar : Z
Kodlama : 00 1001 dfff ffff
Tanım : "f" yazmacının içeriğinin tümleyeni alınır. Eğer d 0 ise, sonuc "w", 1 ise "f" yazmacına yazılır.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]Veriyi işle[/TD]
[TD]Hedefe yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : COMF REG1,0
İşlemden önce REG1 = 0x13
İşlemden sonra REG1 = 0x13
DECF "f" yazmacının içeriğini 1 azalt
Yazılış : DECF f,d
İşleçler: 0 £ f £ 127, d Î [0,1]
İşlem: (f) - 1 → (destination)
Etkilenen Yazmaçlar : Z
Kodlama : 00 0011 dfff ffff
Tanım : "f" yazmacının içeriğini bir(1) azalt. Eğer d 0 ise, sonuc "w", 1 ise "f" yazmacına yazılır.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]Veriyi işle[/TD]
[TD]Hedefe yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : DECF CNT, 1
İşlemden önce CNT = 0x01, Z =0
İşlemden sonra CNT = 0x00, Z =1
ADDLW Literal ile W'yu topla
Yazılış : ADDLW k
İşleçler: 0 £ k £ 255
İşlem: (W) + k → (W)
Etkilenen Yazmaçlar : C, DC, Z
Kodlama : 11 111x kkkk kkkk
Tanım : W yazmacının içeriği sekiz bitlik k literali ile toplanır, sonuc W yazmacına yerleştirilir.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"k" literalini oku[/TD]
[TD]İşlemi yap[/TD]
[TD]W'ye yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : ADDLW 0x15
İşlemden önce W = 0x10
İşlemden sonra W = 0x25
ADDWF W ve f'i Topla
Yazılış : ADDWF f,d
İşleçler: 0 £ f £ 127, d Î [0,1]
İşlem: (W) + (f) → (destination)
Etkilenen Yazmaçlar : C, DC, Z
Kodlama : 00 0111 dfff ffff
Tanım : W yazmacının içeriğiyle "f" yazmacının içeriğini topla. Eğer "d" 0 ise sonucu W 'ye, 1 ise "f" yazmacına yaz.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]İşlemi yap[/TD]
[TD]Sanucu hedefe yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : ADDWF FSR, 0
İşlemden önce W = 0x17 FSR = 0xC2
İşlemden sonra W =0xD9 FSR = 0xC2
ANDLW Literal ile W'yi mantıksal VE
Yazılış : ANDLW k
İşleçler: 0 £ k £ 255
İşlem: (W) .AND. (k) → (W)
Etkilenen Yazmaçlar : Z
Kodlama : 11 1001 kkkk kkkk
Tanım : W yazmacı ile sekiz bitlik "k" literaline VE işlemi uygulanır. Sonuç W'ye yazılır.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"k" literalini oku[/TD]
[TD]İşlemi yap[/TD]
[TD]W'ye yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : ANDLW 0x5F
İşlemden önce W =0xA3
İşlemden sonra W = 0x03
ANDWF W ile "f"'e mantıksal VE işlemi uygula
Yazılış : ANDWF f,d
İşleçler: 0 £ f £ 127, d Î [0,1]
İşlem: (W) .AND. (f) → (destination)
Etkilenen Yazmaçlar : Z
Kodlama : 00 0101 dfff ffff
Tanım : W yazmacı ile "f" yazmacına VE işlemi uygula. Eğer "d" 0 ise sonucu W 'ye, 1 ise "f" yazmacına yaz.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]İşlemi yap[/TD]
[TD]Sonucu yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : ANDWF FSR, 1
İşlemden önce W = 0x17, FSR = 0xC2
İşlemden sonra W = 0x17, FSR = 0x02
BCF f'in bir bitini sil (sıfırla)
Yazılış : BCF f,b
İşleçler: 0 £ f £ 127, 0 £ b £ 7
İşlem: 0 → (f)
Etkilenen Yazmaçlar : yok
Kodlama : 01 00bb bfff ffff
Tanım : "f" yazmacının "b" biti sıfırlanır.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]İşlemi yap[/TD]
[TD]"f" yazmacına yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : BCF FLAG_REG, 7
İşlemden önce FLAG_REG = 0xC7
İşlemden sonra FLAG_REG = 0x47
BSF f'in bir bitini kur (1 yap)
Yazılış : BSF f,b
İşleçler: 0 £ f £ 127, 0 £ b £ 7
İşlem: 1 -rarr; (f)
Etkilenen Yazmaçlar : Yok
Kodlama : 01 01bb bfff ffff
Tanım : "f" yazmacının "b" biti 1 yapılır.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]İşlemi yap[/TD]
[TD]"f" yazmacına yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : BSF FLAG_REG, 7
İşlemden önce FLAG_REG = 0x0A
İşlemden sonra FLAG_REG = 0x8A
BTFSC "f" yazmacının "b" bitini kontrol et, 0 ise atla
Yazılış : BTFSC f,b
İşleçler: 0 £ f £ 127, 0 £ b £ 7
İşlem: eğer (f) = 0 ise bir sonraki komutu atla
Etkilenen Yazmaçlar : Yok
Kodlama : 01 10bb bfff ffff
Tanım : Eğer "f" yazmacının "b" biti 1 ise sıradaki komut işletilir, 0 ise bir sonraki komut atlanır ve yerine NOP işletilir ve 2 çevrimli komut olur.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1 (2)
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]İşlemi yap[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Eğer atlama yapılmışsa 2. çevrimde ;
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
BTFSS "f" yazmacının "b" bitini kontrol et, 1 ise atla
Yazılış : BTFSS f,b
İşleçler: 0 £ f £ 127, 0 £ b £ 7
İşlem: eğer (f) = 1 ise bir sonraki komutu atla
Etkilenen Yazmaçlar : Yok
Kodlama : 01 11bb bfff ffff
Tanım : Eğer "f" yazmacının "b" biti 0 ise sıradaki komut işletilir, 1 ise bir sonraki komut atlanır ve yerine NOP işletilir ve 2 çevrimli komut olur.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1 (2)
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]İşlemi yap[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Eğer atlama yapılmışsa 2. çevrimde ;
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
CALL Altrutin çağır
Yazılış : CALL k
İşleçler: 0 £ k £ 2047
İşlem: (PC)+ 1 → TOS, k → PC<10:0>, (PCLATH<4:3>) ® PC<12:11>
Etkilenen Yazmaçlar : Yok
Kodlama : 10 0kkk kkkk kkkk
Tanım : Bir altrutin çağırır. Önce dönüş adresi (PC+1) yığın (stack) hafızaya kaydedilir. 11 bitlik adres PC<10:0>'a yüklenir. PC'nin üst bitleri PCLATCH'den yüklenir. CALL 2 çevrimlik bir komuttur.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 2
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
1. çevrim;
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"k" literalini oku
PC'yi yığına kaydet[/TD]
[TD]Veriyi işle[/TD]
[TD]PC'ye yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
2. çevrim;
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[TD]İşlem yapılmaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
CLRF f'in içeriğini temizle (0 yap)
Yazılış : CLRF f
İşleçler: 0 £ f £ 127
İşlem: 00h → (f), 1 → Z
Etkilenen Yazmaçlar : Z
Kodlama : 00 0001 1fff ffff
Tanım : "f" yazmacının içeriği temizlenir(0) ve "Z" biti kurulur(1).
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]Veriyi işle[/TD]
[TD]"f" yazmacına yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : CLRWDT
İşlemden önce WDT counter = ?
İşlemden sonra WDT counter = 0x00,
WDT prescaler= 0, TO =1, PD =1
COMF "f" in tümleyenini al
Yazılış : COMF f,d
İşleçler: 0 £ f £ 127, d Î [0,1]
İşlem: (f) → (destination)
Etkilenen Yazmaçlar : Z
Kodlama : 00 1001 dfff ffff
Tanım : "f" yazmacının içeriğinin tümleyeni alınır. Eğer d 0 ise, sonuc "w", 1 ise "f" yazmacına yazılır.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]Veriyi işle[/TD]
[TD]Hedefe yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : COMF REG1,0
İşlemden önce REG1 = 0x13
İşlemden sonra REG1 = 0x13
DECF "f" yazmacının içeriğini 1 azalt
Yazılış : DECF f,d
İşleçler: 0 £ f £ 127, d Î [0,1]
İşlem: (f) - 1 → (destination)
Etkilenen Yazmaçlar : Z
Kodlama : 00 0011 dfff ffff
Tanım : "f" yazmacının içeriğini bir(1) azalt. Eğer d 0 ise, sonuc "w", 1 ise "f" yazmacına yazılır.
Word: 1
Saat Çevrimi (Cycle) : 1
Q çevrimi (Q Cycle Activity) :
[TABLE="width: 426, align: center"]
[TR]
[TD]Q1[/TD]
[TD]Q2[/TD]
[TD]Q3[/TD]
[TD]Q4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kod çöz[/TD]
[TD]"f" yazmacını oku[/TD]
[TD]Veriyi işle[/TD]
[TD]Hedefe yaz[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Örnek : DECF CNT, 1
İşlemden önce CNT = 0x01, Z =0
İşlemden sonra CNT = 0x00, Z =1