Bu hata çoğunlukla Android Play Store uygulaması sürüm güncellemesi yapıldığında veya Androidsürüm yükselttiğinizde oluşmaktadır. Eğer bir uygulama güncellemeye veya indirmeye çalıştığınızda aşağıdaki gibi RPC:S-5:AEC-0 kodlu hata alıyorsanız bu önerdiğimiz çözümleri deneyin. Google tarafında bu sorunla ilgili çözüm çalışmaları devam ediyor.
Çözüm-1:
Ayarlar > Uygulama yöneticisi (Andoid 4.1.x ve alt sürümler)
Ayarlar > Diğer > Uygulama yöneticisi (Andoid 4.2.x ve üzeri – Samsung)
menüsüne girip aşağıdaki uygulama ve servislerin her birine tek tek tıklayıp Verileri Sil/Temizle işlemi yapmak gerekli. Sonrasında telefonu kapatıp açın.
Google Hesap Yöneticisi
Google Hizmetleri Çerçevesi
Google Play hizmetleri
Google Play Store
Google Talk
İndirme Yöneticisi
Market Güncelleyici
Çözüm-2:
Ayarlar > Hesaplar menüsünden Google hesabı silip telefonu tekrar başlatalım. Telefon açıldığında veyaGoogle Play Store girişte Gmail hesap tekrar eklendiğinde sorun giderilmiş olacaktır. Eğer sorun gitmezse bu adımı tekrarlayıp farklı bir gmail adres girerek deneyin.
Çözüm-3:
WiFi gelişmiş ayarlarınıza girin ve aşağıdaki Google DNS adreslerini girin:
DNS1: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4
Çözüm-1:
Ayarlar > Uygulama yöneticisi (Andoid 4.1.x ve alt sürümler)
Ayarlar > Diğer > Uygulama yöneticisi (Andoid 4.2.x ve üzeri – Samsung)
menüsüne girip aşağıdaki uygulama ve servislerin her birine tek tek tıklayıp Verileri Sil/Temizle işlemi yapmak gerekli. Sonrasında telefonu kapatıp açın.
Google Hesap Yöneticisi
Google Hizmetleri Çerçevesi
Google Play hizmetleri
Google Play Store
Google Talk
İndirme Yöneticisi
Market Güncelleyici
Çözüm-2:
Ayarlar > Hesaplar menüsünden Google hesabı silip telefonu tekrar başlatalım. Telefon açıldığında veyaGoogle Play Store girişte Gmail hesap tekrar eklendiğinde sorun giderilmiş olacaktır. Eğer sorun gitmezse bu adımı tekrarlayıp farklı bir gmail adres girerek deneyin.
Çözüm-3:
WiFi gelişmiş ayarlarınıza girin ve aşağıdaki Google DNS adreslerini girin:
DNS1: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4