Fren pedalına basıldığında arka fren lambalarının sürekli yandığını herkes bilir. Günümüzde, ana fren lambalarıyla birlikte aralıklı olarak yanıp sönen ek fren lambalarıyla donatılmış araçlara sıkça rastlanmaktadır.
Çift flaşörlü fren lambalarının takılması trafik güvenliğinin artırılması açısından şüphesiz tavsiye edilmektedir.
Yolcu bölmesinin arka camının arkasına monte edilen ve ana lamba devresine paralel bağlanan, basit bir elektronik akım anahtarıyla donatılmış endüstriyel ek fren lambaları da üretilmektedir.
Bu yayında, belirli bir algoritmaya göre çalışan ek ışıklar için basit bir devre kesici açıklanmaktadır.
Devre, iki ortak CMOS mikroçip ve iki transistör kullanılarak oluşturulmuştur. Cihaz yalnızca fren lambalarına paralel olarak bağlanabilir. Ek lambalar için başka herhangi bir bağlantı tehlikelidir çünkü anahtar yanlışlıkla arızalanırsa, ana fren lambalarının enerjisi kesilebilir ve bu da özellikle geceleri arkadan çarpma riskini önemli ölçüde artırabilir.

Güç uygulandığında, R2 direncinden gelen yüksek bir darbe sayacı sıfırlar. Ardından sayaç çıkışlarında dönüşümlü olarak yüksek darbeler belirir. Çıkış 8'de yüksek bir darbe belirir belirmez, sayaç sayımı durur ve fren pedalı bırakılıp ünitenin enerjisi kesilene kadar sayaç bu durumda kilitli kalır.
Sayaç çıkışları , VD1…VD5 diyotları ve R4 direnci kullanılarak birleştirilen bir VEYA düğümü aracılığıyla kompozit transistör VT1VT2'nin tabanına bağlanır . Çıkış transistörünün yükü iki adet HL1 ve HL2 otomotiv far ampulüdür .
Sayaç çıkışlarında yüksek seviyeli darbeler art arda belirip bileşik transistörü açarken, lambalar darbelerle senkronize olarak yanıp söner. Sayacın tüm çıkışları değil, yalnızca diğer çıkışlarından biri kullanıldığından, lamba yanıp sönmeleri arasında aynı uzunlukta duraklamalar olur.
Bu nedenle, fren pedalına her basıldığında lambalar 4 Hz frekansında dört kez yanıp söner ve ardından şalter enerjisi kesilene kadar sürekli yanık kalır. Flaş frekansı, R1 direncinin değeri ayarlanarak belirli sınırlar dahilinde ayarlanabilir .
Zener diyot VD1 ve kapasitör C2 , direnç R3 ile birlikte , cihazı yerleşik ağdaki voltaj dalgalanmalarından ve güç kaynağı devresindeki darbeli gürültüden korur. Normal çalışma sırasında zener diyot kapalıdır ve çalışma sırasında herhangi bir rol oynamaz.

Çift flaşörlü fren lambalarının takılması trafik güvenliğinin artırılması açısından şüphesiz tavsiye edilmektedir.
Yolcu bölmesinin arka camının arkasına monte edilen ve ana lamba devresine paralel bağlanan, basit bir elektronik akım anahtarıyla donatılmış endüstriyel ek fren lambaları da üretilmektedir.
Bu yayında, belirli bir algoritmaya göre çalışan ek ışıklar için basit bir devre kesici açıklanmaktadır.
Devre, iki ortak CMOS mikroçip ve iki transistör kullanılarak oluşturulmuştur. Cihaz yalnızca fren lambalarına paralel olarak bağlanabilir. Ek lambalar için başka herhangi bir bağlantı tehlikelidir çünkü anahtar yanlışlıkla arızalanırsa, ana fren lambalarının enerjisi kesilebilir ve bu da özellikle geceleri arkadan çarpma riskini önemli ölçüde artırabilir.
Elektrik şeması

Çalışma prensibi
DD1.1 ve DD1.2 elemanları kullanılarak 4 Hz frekansında çalışan dikdörtgen bir darbe üreteci monte edilmiştir. Darbeler, ondalık sayıcı DD2'nin girişine ulaşır . Sayma etkinleştirme girişi SR başlangıçta düşük olduğundan, sayma işlemi, sayma girişindeki pozitif voltaj düşüşüne göre gerçekleşir.Güç uygulandığında, R2 direncinden gelen yüksek bir darbe sayacı sıfırlar. Ardından sayaç çıkışlarında dönüşümlü olarak yüksek darbeler belirir. Çıkış 8'de yüksek bir darbe belirir belirmez, sayaç sayımı durur ve fren pedalı bırakılıp ünitenin enerjisi kesilene kadar sayaç bu durumda kilitli kalır.
Sayaç çıkışları , VD1…VD5 diyotları ve R4 direnci kullanılarak birleştirilen bir VEYA düğümü aracılığıyla kompozit transistör VT1VT2'nin tabanına bağlanır . Çıkış transistörünün yükü iki adet HL1 ve HL2 otomotiv far ampulüdür .
Sayaç çıkışlarında yüksek seviyeli darbeler art arda belirip bileşik transistörü açarken, lambalar darbelerle senkronize olarak yanıp söner. Sayacın tüm çıkışları değil, yalnızca diğer çıkışlarından biri kullanıldığından, lamba yanıp sönmeleri arasında aynı uzunlukta duraklamalar olur.
Bu nedenle, fren pedalına her basıldığında lambalar 4 Hz frekansında dört kez yanıp söner ve ardından şalter enerjisi kesilene kadar sürekli yanık kalır. Flaş frekansı, R1 direncinin değeri ayarlanarak belirli sınırlar dahilinde ayarlanabilir .
Zener diyot VD1 ve kapasitör C2 , direnç R3 ile birlikte , cihazı yerleşik ağdaki voltaj dalgalanmalarından ve güç kaynağı devresindeki darbeli gürültüden korur. Normal çalışma sırasında zener diyot kapalıdır ve çalışma sırasında herhangi bir rol oynamaz.
