Dünyanın En Hızlı Otomobili Bugatti Veyron

uydudoktoru

Tanınmış Üye
Yönetici
Yönetici
Dünyanın En Hızlı Otomobili Bugatti Veyron otomotiv dünyasının geçtiğimiz 6 senesine damgasını vuran yegane araba oldu. Bunu nasıl başardı diye soracak olursanız buna en basit cevap sahip olduğu 1000 beygir güç üreten 8 litrelik W16 4 turbo motoru ilk aklınıza gelen şey olabilir.


Daha sonra o güzel iç mekanı yumuşacık bir dokuya sahip koltukları ve içeride kullanılan malzemenin güzelliği ve kalitesi gelir aklınıza. Sahip olduğu teknoloji arabanın içine oturur oturmaz size gelecekte yasadığınız hissini verir. Sahip olması hiç kolay değildir hele ülkemizde vergilerin 'bir kendine bir devletine al' seviyesinde olmasıyla ve isler daha da 'duygusallaşır'...



2004 yılın piyasaya sürülen Veyron artık emekliye ayrılıyor, otomotiv dünyasında derin bir iz bırakarak gitmek istiyor sanki simdiye kadar yaptıkları yetmezmiş gibi. Bugatti Veyron için daha önce bir kaç tane özel model daha çıkartıldı ama Bugatti son vurusu çok sert yapıyor: 1200 beygirlik Bugatti Veyron Super Sport, bir başka değişle 'Dünyanın en hızlı arabası'
Bugatti Veyron Super Sport dünyanın en hızlı arabası olabilmek için yaratılmış bir araba. 2.5 saniyede 0-100 kilometreyi standart model ile ayni zamanda geçiyor ama isler bu noktadan sonra fazlasıyla değişiyor sıfır kilometreden saatte 160 kilometreye ulaşmak sadece 4.5 saniye alıyor ve son sürat ise 428 km/h! Anlayacağınız gibi Super Sport'un daha fazla güce sahip; normal Veyron 1000 beygir güç üretirken Super Sport 1200 beygir gibi algınızı zorlayacak bir figüre imza atıyor.

Arabanın yeni aerodinamik yapısı Veyronu yol alırken daha kayganlaştırıyor ve normal versiyona göre daha yüksek bir sürate ulaşmasının ekstra 200 beygirle beraber anahtarı oluyor. Aşırı kaygan yapısı yüksek süratte yol alırken arabayı stabil tutmayı hiç zorlanmadan başarabiliyor. Veyron yaratılırken mühendislerin en zorlandığı noktalardan biri de motoru soğutmaktı bu sorunu 4 radyatörü motora atayarak ve motoru açıkta bırakarak elimine edebildiler. Super Sport'ta inetrcooler'ın da bir radyatörü var ve içeriye giren hava da iyice soğutuluyor. Super Sportta kullanılan daha büyük 4 turbo ve yine büyütülmüş intercooler motorda göze batan özellikler arasında.



Dış görünüş ise diğer Veyron'ların domuzumsu veya kimine göre faremsi görünüşünden uzak. Çok daha sportif ve acımasız olmak için yaratılmış olduğu apaçık ortada. Hele çıplak karbon fiber ve o turuncunun araba üzerinde kullanılışı dudak uçuklatır cinsten. Darth Vader dünyayı ziyaret edecek olsaydı kesinlikle Super Sport'tan başka bir arabayı kullanmazdı. Arka taraftardan bakıldığında Super Sport'u normal Veyron'dan ayıran özelliği ise çift çıkışlı egzozu oluyor.



Frenlere ek olarak arka kanadın durmaya yardımcı olması Veyron için alışılmış bir şey olabilir ama yine altını çizmek istiyorum arka kanat frenleme anında 0.7g'lik bir durma gücü sağlayabiliyor. Normal Veyron'a nazaran sadece 50 kilogram hafif olan Super Sport'un sihiri yeni aerodinamik yapısı ve geliştirilmiş motorunda saklı.



Evet, 2004 yılında Bugatti'nin tarihinde önemli bir yere sahip olan EB110'un yerini alan Veyron seneler içinde tasarımından fiyatına kadar birçok tartışmanın konusu oldu. Normal Veyron'a 1.2 milyon Euro'luk bir etiket taşırken Super Sport için biçilen değer tamı tamına 1.9 milyon Euro! Altını çizmem gerek nokta ise bu figür OTV'yi kapsamıyor. Böylesine yüksek bedel size dünya hız rekorunu elinde tutan ve içinde bir spor arabada olabilecek hiç bir lüksten ödün vermeyen, yere sapa sağlam basan, yoldaki her arabayı ezip gecen, eşsiz, bilim çalışması olarak da adlandırabileceğimiz, araba endüstrisinin incisine sahip olmanızı mümkün kılıyor! Bugatti Veyron kendine yakışır bir şekilde herkesi selamlayıp yerini alacak olan yeni modele yol acarken kendisinin farklı hatırlanmasını istiyor!
 
Geri
Yukarı