Bu basit devre 40 ampere kadar her türlü DC motorda kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Temel olarak, CD40106BE çipinden gelen tek bir Schmitt tetikleyicisi (IC1a) etrafında oluşturulmuş, dört güç alan etkili transistörü süren basit bir RC osilatörüdür. CD40106BE'de altı adet bağımsız Schmitt tetikleyicisi bulunmaktadır.
Potansiyometre düğmesi D2 (1N4148) diyotuna doğru çevrildiğinde (maksimum değer), şarj/deşarj süresi maksimum olur ve çıkışa maksimum voltaj uygulanır. P1'in minimum değerinde şarj ve deşarj süresi minimumdur. Prototip devrede negatif darbenin genişliği 1 µs, pozitif darbenin genişliği ise 1,6 µs'dir.
Sonraki iki invertör, IC1b ve IC1c, paralel bağlanmış üç invertörden (IC1d, IC1e ve IC1f) oluşan bir tampon aşamasını sürerek osilatör sinyalini temizler.

CD40106BE'nin yokluğunda alan etkili transistörleri kilitlemek için R1 direnci eklenir. Dört FET'in toplam giriş kapasitansı neredeyse 8 nF'dir - P1 aşırı konumuna çevrildiğinde tamponu tam olarak şarj etmek ve boşaltmak için açıkça çok fazladır. Ancak pratikte bu uygundur çünkü motor sürücüsünün tüm çıkış voltaj aralığını (yani %0-100) kontrol etmesine olanak tanır. Çalışma frekansı 1 kHz'dir. Prototip 1.07 kHz kaydetti.
Çıkıştaki D3 diyotu, tüm DC motorları da kapsayan endüktif yüklerin oluşturduğu ters EMK'yı bastırır. İşte bu noktada yüksek çıkış akımları ve ters EMF sorunu ortaya çıkar.
Kartın orijinal tasarımında D3'e giden yollar çok dardı ve devreyi güçlü motorlardan biriyle test ederken yollardan biri yandı. Devre 40A ve 24V'ta rezistif yük ile test edilmiştir. Baskılı devre kartı ilk tasarlandığı haliyle bu kadar yüksek akımları kaldırabilecek kapasitede değildi.
Bu problemin çözümü, yüksek akım taşıyan bakır yolların yaklaşık 2,5 mm2 kesitli kalın bakır tel ile güçlendirilmesidir . Pratikte, yaklaşık 1,5 mm2 kesitli iki teli paralel olarak lehimlemek daha kolaydır . Şematik diyagramdaki kalın çizgiler, büyük akımların nereden aktığına dair genel bir fikir verir.

D40106BE'nin güç kaynağı, büyük ve küçük ayırma kapasitörlerinden oluşan standart bir sete sahip standart bir 78L12 voltaj regülatörüdür (IC2). Hız kontrol potansiyometresi kart üzerine monte edilerek ince kablolarla bağlanabilir.
Transistör soğutucuyu PCB'ye en iyi şekilde 3mm vidalarla tutturabilirsiniz. Soğutucunun FET'lerin lehim pedlerine temas etmediğinden emin olun. Soğutucu üzerine monte edilen tüm yarı iletkenlerin yalıtıldığından emin olun.
Jeneratörün frekansının düşük olması nedeniyle, DC motorundan hafif bir uğultu duymanız olasıdır - bu tamamen normaldir ve herhangi bir endişeye yol açmamalıdır.
Potansiyometre düğmesi D2 (1N4148) diyotuna doğru çevrildiğinde (maksimum değer), şarj/deşarj süresi maksimum olur ve çıkışa maksimum voltaj uygulanır. P1'in minimum değerinde şarj ve deşarj süresi minimumdur. Prototip devrede negatif darbenin genişliği 1 µs, pozitif darbenin genişliği ise 1,6 µs'dir.
Sonraki iki invertör, IC1b ve IC1c, paralel bağlanmış üç invertörden (IC1d, IC1e ve IC1f) oluşan bir tampon aşamasını sürerek osilatör sinyalini temizler.

CD40106BE'nin yokluğunda alan etkili transistörleri kilitlemek için R1 direnci eklenir. Dört FET'in toplam giriş kapasitansı neredeyse 8 nF'dir - P1 aşırı konumuna çevrildiğinde tamponu tam olarak şarj etmek ve boşaltmak için açıkça çok fazladır. Ancak pratikte bu uygundur çünkü motor sürücüsünün tüm çıkış voltaj aralığını (yani %0-100) kontrol etmesine olanak tanır. Çalışma frekansı 1 kHz'dir. Prototip 1.07 kHz kaydetti.
Çıkıştaki D3 diyotu, tüm DC motorları da kapsayan endüktif yüklerin oluşturduğu ters EMK'yı bastırır. İşte bu noktada yüksek çıkış akımları ve ters EMF sorunu ortaya çıkar.
Kartın orijinal tasarımında D3'e giden yollar çok dardı ve devreyi güçlü motorlardan biriyle test ederken yollardan biri yandı. Devre 40A ve 24V'ta rezistif yük ile test edilmiştir. Baskılı devre kartı ilk tasarlandığı haliyle bu kadar yüksek akımları kaldırabilecek kapasitede değildi.
Bu problemin çözümü, yüksek akım taşıyan bakır yolların yaklaşık 2,5 mm2 kesitli kalın bakır tel ile güçlendirilmesidir . Pratikte, yaklaşık 1,5 mm2 kesitli iki teli paralel olarak lehimlemek daha kolaydır . Şematik diyagramdaki kalın çizgiler, büyük akımların nereden aktığına dair genel bir fikir verir.

D40106BE'nin güç kaynağı, büyük ve küçük ayırma kapasitörlerinden oluşan standart bir sete sahip standart bir 78L12 voltaj regülatörüdür (IC2). Hız kontrol potansiyometresi kart üzerine monte edilerek ince kablolarla bağlanabilir.
Transistör soğutucuyu PCB'ye en iyi şekilde 3mm vidalarla tutturabilirsiniz. Soğutucunun FET'lerin lehim pedlerine temas etmediğinden emin olun. Soğutucu üzerine monte edilen tüm yarı iletkenlerin yalıtıldığından emin olun.
Jeneratörün frekansının düşük olması nedeniyle, DC motorundan hafif bir uğultu duymanız olasıdır - bu tamamen normaldir ve herhangi bir endişeye yol açmamalıdır.