Kış mevsiminde araba sürücülerinin en çok problemlerinden olan camların buzlanması artık bitiyor. Alman bilim adamları, -18 derecede dahi buz tutmayan araba camları üretti.
Kışın sıcak evinizden çıkıp, buz tutan araba camlarını temizleyerek yapılan zorunlu sabah sporuna yakın zamanda hiçbir sürücünün ihtiyacı olmayacak. Almanyanın Braunschweig şehrindeki Frauenhofer Enstitüsü’nün Katman ve Dış Cephe Teknikleri Araştırma bölümünde görevli bilim adamları, buz tutmayan araba camı üretti. Alman bilim adamları, -18 derece soğuk havada dahi, sürücülere sabah uyandıklarında tertemiz şeffaf bir cam göreceklerine ilişkin kesinlik veriyorlar.
Araba camlarında artık buzlanma yok!
Yeni keşfin altında -indium tin oxide- (ITO) adlı bir saydam madde var. Bu madde, camın üstüne çokince bir şekilde sürülüyor ve buzlanmaya karşı saydam koruyucu bir tabaka oluşuyor. Araştırmayı yapan bilim adamlarından Bernd Szyszka bu yeni buluşu -Oldukça ince bir katman, camı aşırı soğuğa karşı koruyor, yani cam üstünde hiçbir su ya da buz parçasının birikip donmasına izin vermiyor- şeklinde açıklıyor. Uzman Szyszka, gece fazla kar yağdığında sürücülerin yalnızca araba camında biriken karı temizlemelerinin lazım olduğunu yalnız kar tabakasının altında meydana gelen buzlanmanın önüne geçileceğini belirtiyor. Bugüne kadar kullanılan arka camdaki ısıtma sistemi ya da sadece bir süre çalışmasına rağmen aşırı enerji tüketen havalandırma sistemlerinin artık gereksiz olacağını kaydediyor.
Bilim adamı Szyszka, buzlanmayan araba camı için büyük bir araba firması ve cam firması ile birlikte tam on yıl boyunca çalıştıklarını belirtiyor. Camlar kısa süre sonra piyasaya çıkacak. Eski arabalarin camları yerine bu yeni camlar takılabilir. Fakat bir sorun var ki bu yeni katman, araba içindeki radyo dalgalarını kötü etkiliyor.
Kendi kendisini onaran ve temizleyen camlar..
teknove.com – Frauenhofer Enstitüsü araştırmacıları şimdi keşfettikleri bu otocamların nasıl daha ucuz ve sağlam olacağı üzerinde duruyor. Bununla birlikte araba camı endüstrisinde büyük bir pazar potansiyeli olduğuna inanıyorlar. Bu sebeple kendi kendine çiziklerini ve çatlaklarını onaracak, kendi kendisini temizleyecek nano teknoloji ürünü otocamlar ile ilgili çalışmalarına devam ediyorlar.
Frauenhofer Enstitüsü bununla birlikte güneş ışınlarını geriye yansıtan ve arabaya girecek sıcaklığın yarı yarıya azalmasını sağlayacak yalıtımlı camlar üzerinede çalışmatadır. Bu sayede araba klimaları daha az çalışacak ve bundan yüksek miktar enerji tasarrufu sağlanması planlanıyor. Bu keşif ileride piyasaya sunulacak elektrikli arabalar içinde oldukça önemli olduğu söyleniyor.
Frauenhofer Enstitüsünün yine çok uzun ileride olmayan misyonları arasında otocamlarına, sürücünün görüşünü engellemeyen ve örneğin navigasyon hizmeti ya da trafik haberlerini veren şeffaf ekranların yerleştirilmesi bulunuyor. Yani karşınızda ki otocam’ında navigasyonla yollar ve yönler şeffaf bir şekilde belirecek. Araştırmacı Szyszka, bunun beş sene içinde piyasaya çıkabileceğini düşünüyor.
Kışın sıcak evinizden çıkıp, buz tutan araba camlarını temizleyerek yapılan zorunlu sabah sporuna yakın zamanda hiçbir sürücünün ihtiyacı olmayacak. Almanyanın Braunschweig şehrindeki Frauenhofer Enstitüsü’nün Katman ve Dış Cephe Teknikleri Araştırma bölümünde görevli bilim adamları, buz tutmayan araba camı üretti. Alman bilim adamları, -18 derece soğuk havada dahi, sürücülere sabah uyandıklarında tertemiz şeffaf bir cam göreceklerine ilişkin kesinlik veriyorlar.
Araba camlarında artık buzlanma yok!
Yeni keşfin altında -indium tin oxide- (ITO) adlı bir saydam madde var. Bu madde, camın üstüne çokince bir şekilde sürülüyor ve buzlanmaya karşı saydam koruyucu bir tabaka oluşuyor. Araştırmayı yapan bilim adamlarından Bernd Szyszka bu yeni buluşu -Oldukça ince bir katman, camı aşırı soğuğa karşı koruyor, yani cam üstünde hiçbir su ya da buz parçasının birikip donmasına izin vermiyor- şeklinde açıklıyor. Uzman Szyszka, gece fazla kar yağdığında sürücülerin yalnızca araba camında biriken karı temizlemelerinin lazım olduğunu yalnız kar tabakasının altında meydana gelen buzlanmanın önüne geçileceğini belirtiyor. Bugüne kadar kullanılan arka camdaki ısıtma sistemi ya da sadece bir süre çalışmasına rağmen aşırı enerji tüketen havalandırma sistemlerinin artık gereksiz olacağını kaydediyor.
Bilim adamı Szyszka, buzlanmayan araba camı için büyük bir araba firması ve cam firması ile birlikte tam on yıl boyunca çalıştıklarını belirtiyor. Camlar kısa süre sonra piyasaya çıkacak. Eski arabalarin camları yerine bu yeni camlar takılabilir. Fakat bir sorun var ki bu yeni katman, araba içindeki radyo dalgalarını kötü etkiliyor.
Kendi kendisini onaran ve temizleyen camlar..
teknove.com – Frauenhofer Enstitüsü araştırmacıları şimdi keşfettikleri bu otocamların nasıl daha ucuz ve sağlam olacağı üzerinde duruyor. Bununla birlikte araba camı endüstrisinde büyük bir pazar potansiyeli olduğuna inanıyorlar. Bu sebeple kendi kendine çiziklerini ve çatlaklarını onaracak, kendi kendisini temizleyecek nano teknoloji ürünü otocamlar ile ilgili çalışmalarına devam ediyorlar.
Frauenhofer Enstitüsü bununla birlikte güneş ışınlarını geriye yansıtan ve arabaya girecek sıcaklığın yarı yarıya azalmasını sağlayacak yalıtımlı camlar üzerinede çalışmatadır. Bu sayede araba klimaları daha az çalışacak ve bundan yüksek miktar enerji tasarrufu sağlanması planlanıyor. Bu keşif ileride piyasaya sunulacak elektrikli arabalar içinde oldukça önemli olduğu söyleniyor.
Frauenhofer Enstitüsünün yine çok uzun ileride olmayan misyonları arasında otocamlarına, sürücünün görüşünü engellemeyen ve örneğin navigasyon hizmeti ya da trafik haberlerini veren şeffaf ekranların yerleştirilmesi bulunuyor. Yani karşınızda ki otocam’ında navigasyonla yollar ve yönler şeffaf bir şekilde belirecek. Araştırmacı Szyszka, bunun beş sene içinde piyasaya çıkabileceğini düşünüyor.