Web sayfaları, HTML olarak adlandırılan bir programlama dili ile oluşturulur. Browserların (tarayıcı) işi, bir HTML sayfasını yorumlamaktan ibarettir.
Web sayfalarınızı düzyazı programları ile manual olarak programlayabileceğiniz gibi, FRONTPAGE ve benzeri programları kulanarak da oluşturabilirsiniz.
Web sayfalarında kullanacağınız resimleri birçok resim editörü kullanarak oluşturabileceğiniz gibi, bu alanda en yaygın kullanılan program olan PHOTOSHOP'u kullanarak da oluşturabilirsiniz. Ayrıca animasyon ve farklı bir tür olan Flash sayfaları için de FLASH programını kullanabilirsiniz.
Bir web sayfasında değişik etkiler yaratmak için, örneğin; sayfanızda bir saat veya takvim kullanmak istiyorsanız, JAVASCRIPT ve DHTML kullanabilirsiniz.
Sadece HTML'den oluşan bir web sitesi ile ziratçileriniz ile etkileşim sağlayamazsınız. Ziyaretçileriniz ile etkileşim sağlamak için, örneğin bir ziyaretçi defteri oluşturup ziyaretçilerinizin sayfanız hakkında görüşlerini alabilmek için, web tabanlı programlama dilleri bilmeniz gerekir. Bu konuda en sık kullanılan teknikler; ASP, CGI ve PHP' dir
Web sitesinin çalışma mantığı nedir?
Bir web sayfası, HTML kodlarıyla oluşturulmuş bir dökümandır. Bu dökümanı şekil olarak, içine resimler eklenmiş bir WORD dökümanına da benzetebilirsiniz. HTML sayfaları birbirlerine bağlanarak web sitesi oluşturulur. Bu sayfalar ve içerdikleri tüm nesneler bir FTP (File Transfer Protocol- Dosya Aktarım Protokolü) programı aracılığı ile web siteninizin barındığı bilgisayara yüklenirler. Web sitelerini barındıran bu bilgisayarlara SERVER-SUNUCU adı verilir. Bu bilgisayarlar yapı itibari ile kişisel bilgisayarlardan farklı değildirler, ancak web sunuculuğu için özel olarak yapılandırılmışlardır. Web sitenize bağlanıldığında ana sayfanız ekrana gelecektir. Ana sayfanızın, ismi standart bazı isimlerden oluşur. Bunlar; index.html, index.htm, Default.html, Default.htm, index.asp ve türevleri şeklinde olabilir. Ancak içlerinden bazıları tüm sunucular için ana sayfa ismi olarak belirlenebilirler, diğerleri için web sunucusunun bu isimleri desteklemesi gerekir. Tüm sunucular için kullanabileceğiniz isimler; index.html, index.htm, default.html, default.htm olarak sıralayabiliriz. (Server yöneticileri istedikleri ismi, ana sayfa ismi belirlemek için kullanabilirler.)
Şimdi profosyonel bir web sitesi açmaya karar verdiğinizi ve web sitenizin hazır olduğunu farzedelim, izleyeceğiniz adımlar şöyle olacaktır;
Şimdi profosyonel bir web sitesi açmaya karar verdiğinizi ve web sitenizin hazır olduğunu farzedelim, izleyeceğiniz adımlar şöyle olacaktır;
[*]Bir Ev Sahibi (Hosting) firmadan sunucu hizmeti satın almak[*]Bir Alan Adı (Domain Name) satın almak.[*]Sunucu adreslerini Alan Adı servisine bildirmek.
Alan Adlarını belirleyen kurumlar her ülke için farklıdır. Ancak, en çok kullanılan alan adları olan .com, .net, .org gibi sonunda herhangibir ülke tanımı olmayanlar, Network Solutions, Register ve benzeri firmalardan satın alınabilir. Bu isimler önce gelen alır prensibi ile satılırlar. Alan adınız .com.tr, gen.tr, org.tr gibi .tr uzantılı olacaksa, Türkiye için Alan Adı tahsis işlemlerini yürüten OTDÜ'den satın alabilirsiniz. Bu isimleri alabilmek için bazı sınırlar mevcuttur; com.tr için şirket olmanız, net.tr için ISS olmanız gerekmektedir. Uzantısı, nom.tr olan Alan Adları isim sahiplerine ve gen.tr olan Alan Adları da yine ilk müracat edene satılırlar.
Bedava web sitesi açabilir miyim?
Internet üzerinde bedava web sitesi bunundurma hizmeti veren bir çok web sitesi mevcut. Bunlardan başlıcaları;
• http://www.xoom.com
• Yahoo! GeoCities: Get a free web site with easy-to-use site building tools
• Tripod
• Free Web Space and Site Hosting -- Freeservers.com
• Free Web Space and Site Hosting -- Freeservers.com
• HyperMart
• http://www.portland.co.uk
şeklinde sıralanabilir. Bedava web alanı veren sitelerin çoğu bu hizmet karşılığında sayfanıza kendi reklamlarını eklerler. Sitenizin adresi de muhtemelen, bedavaservis.com şeklinde olur. Bu isimleri akılda kalıcı isimler ile değiştirebilirsiniz. Bedava Subdomain Name (Alt Alan Adı) hizmeti veren sitelerden en ünlüsü; CJB.NET - Blogs - Domains - Forums - Image Hosting - Web Hosting tir.
Kendi Alan Adınız varsa!
Eğer kendinize ait bir alan adınız varsa ve ev sahibi firmalara ayıracak paranız yoksa, yine bedava alan adı barındırma hizmeti veren servislerden faydalanabilirsiniz. Örneğin; http://www.portland.co.uk bu konuda gayet başarılı...
Web sitesi nasıl yayımlanır? Dosyalar sunucuya nasıl gönderilir?
Web sitenizi oluşturan dosyaları bir FTP programını kullanarak yükleyebileceğiniz gibi, Sunucunuzun tarayıcı ile yükleme seçeneği varsa, tarayıcınızla da yükleme yapabilirsiniz. Bazı bedava web alanı veren siteler sadece tarayıcı ile yükleme kabul ederler. Ancak bu işin aslı FTP'dir ve bir FTP programı edinmenizi tavsiye ederim. Program Rehberi bölümünü kullanarak bir FTP programı edinebilirsiniz. FTP programları içinde en ünlü olan program hiç şüphesiz ki Cute Ftp' dir. Bu programı kullanması hem kolaydır hem de üstün bir FTP programıdır. FTP programına sunucunuzun adresini, kullanıcı adınızı, şifrenizi girdikten sonra, sunucunuz tarafından size ayrılmış dizine bağlanırsınız. Bu aşamadan sonra yerel dosyalarınızı bu klasöre, tıpkı Windows Gezgini'ni (Explorer) kullandığınız gibi, aktarabilirsiniz.
---------- Sonra gönderilen Saat 13:25 ---------- İlk önce gönderilen Saat 13:24 ----------
İyi tasarlanmış bir web sitesiyle işletmenize ilgi duyulmasını sağlayabilir, müşterilerle iyi ilişkiler geliştirebilir, müşterilerin ürünleriniz arasından seçim yapmasını kolaylaştırabilir ve hatta ürün ve hizmetlerinizi çevrimiçi ortamda satabilirsiniz. Microsoft Windows Small Business Server 2003 Premium Edition içinde yer alan web sitesi tasarım aracı FrontPage 2003 web sitesi oluşturmanızda yardımcı olacak özellikleri, esnekliği ve işlevselliği size sunar. Buradaki temel adımları uygulayarak işe başlayın.
1. Site yapısını oluşturma
Sitenizi bir kez planladıktan sonra, oluşturmak çok kolaydır:
•Başlangıç görev bölmesinden Yeni sayfa veya site oluştur'u seçin.
•Yeni Web sitesi başlığı altında Diğer Web sitesi şablonları'nı seçin.
•Boş Web sitesi'ni seçin ve Tamam'ı tıklatın.
Artık sitenize bazı sayfalar eklemeniz gerekiyor ve bunu da en kolay Gezinti Görünümünde yapabilirsiniz:
1.
Görünüm menüsüne gidin ve Gezinti'yi seçin.
2.
Büyük boş alanın hem üstünde, solda bir araç çubuğu vardır. Yeni Sayfa düğmesini tıklatarak giriş sayfanızı oluşturun.
3.
Giriş sayfasının altında yeni sayfalar oluşturmak için giriş sayfasını tıklatın ve sonra klavyeden Insert tuşuna basın. İhtiyacınız olan sayfa sayısına ulaşana kadar bu işlemi tekrarlayın.
Sayfalarınızı etiketlemek için:
1.
Giriş sayfasını tekrar tıklatın ve klavyenizden Sekme tuşuna basın.
2.
1. sayfa için bir ad yazın ve sonraki sayfayı adlandırmak için yeniden Sekme tuşuna basın.
Bir sayfada çalışmaya başlamak için sayfayı çift tıklatın, sayfa açılır. Bu görünüme geri dönmek için, sayfanın sol üstünde yer alan Web Sitesi sekmesini tıklatın.
2. Sitenize içerik ekleme
Sayfalarınıza içerik eklemek metin yazmak ve bu metni biçimlendirmek kadar kolay olabilir. Birçok bakımdan Microsoft Word'e benzediğini fark edeceksiniz; aynı şekilde metin seçebilir ve metne biçimlendirmeyi yine aynı şekilde uygulayabilirsiniz.
Elinizde Word belgesinde yazılmış bir metin varsa, bu metni kopyalayıp sayfanıza yapıştırabilir ve hatta doğrudan tüm dosyayı sürükleyip sayfaya bırakabilirsiniz.
3. Tema kullanarak biçimlendirme
FrontPage "temaları", tasarlanmış bir biçimin web sayfanızın tamamına uygulanarak sayfanın profesyonel, tutarlı bir görünüm kazanmasını sağlar. Tema kullanırken başlıklarınızın ve alt başlıklarınızın başlık stilleri kullanılarak biçimlendirildiğinden emin olmak iyi bir fikirdir. Böylece, temanın başlıkları seçip uygun biçimlendirmeyi yapması sağlanır. Tema uygulamak için:
1.
Biçim menüsüne gidin ve Tema'yı seçin.
2.
Tema görev bölmesindeki kullanılabilir temalara göz atın.
3.
Geçerli sayfaya uygulamak istediğiniz temayı tıklatın.
Ayrıca, kendi temanızı oluşturabilir veya Tema görev bölmesindeki diğer seçenekleri kullanarak varolan temalardan birini özelleştirebilirsiniz.
4. Görsel ilgili uyandırma ve kullanışlı hale getirme
Resimler web sitenizde görsel ilgi uyandıracaktır; ancak çok büyük olmamalarına dikkat edin. Resimler ne kadar büyük olursa müşterinizin ekranında görüntülenmesi o kadar uzun sürer. Resim eklemek için, Ekle menüsüne gidin, Resim öğesini seçin ve sonra Dosyadan'ı seçin.
•Ziyaretçinin hızı düşük olan bir çevirmeli bağlantı ile sayfayı ne kadar zamanda yükleyebileceğini görmek için ekranınızın altındaki satırın sağ tarafına bakın.
•Aynı sayfada görüntülemek istediğiniz çok sayıda resim varsa, Fotoğraf Galerisi seçeneğini deneyin. Bu seçeneğe, Ekle menüsüne gidip Resim öğesini seçerek ulaşabilirsiniz.
Kullanıcıların sitenizde farklı sayfalarda gezinebildiğinden emin olmak için bazı gezinti çubukları eklemeniz gerekir. Seçenekler için Ekle menüsünden Gezinti'yi seçin.
5. Web'de yayımlama
Web sitenizi kendinize ait bir bilgisayarda yayımlamak teknik açıdan mümkündür; ancak sayfanızı olası müşterileriniz için Internet üzerinde her an kullanılabilir durumda bulundurmanız gerekeceğinden bunun riskli olacağı açıktır. Dolayısıyla, donanım ve güvenlik dahil birçok sorunla uğraşmanız gerekir.
Başlamak için en iyi yer, bir teknoloji sağlayıcısının veya Internet servis sağlayıcınızın (ISS) sitenize sizin için ev sahipliği yapmasını sağlamaktır. Bu servisler, web siteniz için bir adres kaydı yaptırmanıza ve bu adresi satın almanıza da yardımcı olabilirler. Buna "etki alanı adı" denir.
Bir barındırma hizmeti ve etki alanı adı aldıktan sonra gerisi çok kolaydır: DosyaSiteyi Yayımla'yı seçin ve ISS'nizin verdiği yönergelere göre yayım yöntemini seçin. ISS'niz tarafından sağlanan bir kullanıcı adı ve parola vermeniz de istenebilir. menüsünden
Web sitenizi ayrıca, Görünüm menüsünden görüntüleyebileceğiniz Uzak Web Sitesi görünümünden de yayımlayabilir ve yönetebilirsiniz.
6. Sitenizi pazarlama
Bir sonraki adım müşterilerinizin sitenizi bildiğinden ve sık sık ziyaret ettiğinden emin olmaktır. Tüm pazarlama belgelerinde ve işletmenin kırtasiye malzemelerinde Web sitenizin adresini bulundurmaya özen gösterin; ancak başka şeyler de yapabilirsiniz.
Ziyaretçileri sık sık sitenize geri dönmeye teşvik etmek için aşağıdaki yöntemleri deneyin:
•Tüm ziyaretçiler tarafından kullanılabildiğinden emin olmak için sitenizi yavaş bir bağlantı üzerinden yüklemeyi deneyin. Giriş sayfasını yüklemenin iki dakika sürdüğünü öğrenirlerse sitenizi yeniden ziyaret etmek için acele etmeyeceklerdir.
•Güncelliğini koruyun. Bakımı gerektiği gibi yapılmayan bir siteden daha fazla hayal kırıklığına neden olan bir şey olamaz.
•Sitenizde soruları yanıtlayın. Ziyaretçilerin sorularını e-posta yoluyla göndermeye teşvik edilmesi ve cevaplarının sitede yayımlanması, yeni müşteriler bulmak ve yararlı bilgiler vermek için mükemmel bir yol olabilir. Bu aynı zamanda, kendi alanında uzman, kişilere önem veren bir şirket olduğunuzu gösterir.
•Aşağı kalır olmadığınızdan emin olmak için gözünüz rakip sitelerin üzerinde olsun.
Faydalanmayı düşünebileceğiniz dış pazarlama seçenekleri aşağıda verilmiştir:
Arama motorları: Varlığınızdan haberdar olmayan potansiyel müşteriler, sunduğunuz ürün ve hizmetleri Google, MSN Search veya Yahoo gibi arama motorlarını kullanarak aramak zorunda kalacaktır. Bu aramalarda şirketinizin de çıkmasını sağlamak göründüğünü kadar kolay değildir; bu nedenle, arama motoru sitelerini ziyaret edin ve sitenizin aramalarda çıkma olasılığının yüksek olmasını nasıl garanti edebileceğinizi öğrenmeye çalışın.
Bağlantı değişimleri: Niçin sizinle bağlantı alışverişi yapmaya istekli olabilecek başka işletmeler bulmayasınız? Bu, sizin söz konusu işletmenin web sitesi bağlantısını görüntülemeniz ve karşılığında da onların sizin sitenize bağlantı vermesi anlamına gelir. Bağlantı değişimi için uygun adaylar, sizinkileri tamamlayıcı hizmetler sunan şirketler veya sizinle aynı hedef kitleye sahip diğer işletmeler olabilir.
E-ticaret: Müşterilerin sitenize geri gelmelerini sağlamanın bir diğer aşikar yolu da, mallarınızı ve hizmetlerinizi fiilen çevrimiçi ortamda satmaktır. Sitenize e-ticareti katmaya karar verirseniz, Internet mağazanızı kurarken uzman tavsiyesine başvurmak akıllıca olacaktır. Bazı "alışveriş sepeti" teknolojilerine ve ödeme işlemlerini yapmaya yönelik araçlara ihtiyacınız olacaktır. FrontPage ile bütünleşebilen birçok çevrimiçi alışveriş uygulaması mevcuttur. Atmanız gereken bir sonraki adım, farklı seçenekler hakkında biraz araştırma yaparak sizin ve işletmeniz için hangilerinin en uygun olacağını belirlemektir.
FrontPage 2003 videoları
http://office.microsoft.com/en-gb/fr...176101033.aspx
http://office.microsoft.com/en-gb/fr...711071033.aspx
http://office.microsoft.com/en-gb/fr...898991033.aspx
http://office.microsoft.com/en-gb/fr...936421033.aspx
http://office.microsoft.com/en-gb/fr...114011033.aspx
http://office.microsoft.com/en-gb/fr...199851033.aspx
http://office.microsoft.com/en-gb/fr...929721033.aspx
http://office.microsoft.com/en-gb/fr...004781033.aspx
http://office.microsoft.com/en-gb/fr...199741033.aspx
---------- Sonra gönderilen Saat 13:36 ---------- İlk önce gönderilen Saat 13:25 ----------
İşletme web sitesine sahip olmanız, çevrimiçi varlığınızı oluşturmanızı, işiniz hakkında müşterileri eğitmenizi ve belki de çevrimiçi bir mağazayla yeni bir gelir kanalı oluşturmanızı sağlar.
Ancak siteyi nasıl oluşturursunuz? Etkili bir site kurmak ve çalıştırmak için ne gerekir? Müşterilerin sizinle çalıştıkları için kendilerini iyi hissedecekleri bir site.
Basit bir site oluşturma, teknik olarak zor değildir, web'de her gün binlerce yeni site ortaya çıkmaktadır. Gerçekten de "ortaya çıkmak" terimi, bunların görüntü ve işleyiş biçimlerini de tam olarak açıklamaktadır. Müşteriler ve olası müşterilerde olumlu izlenim uyandıran bir site oluşturmak için gereken altı adım aşağıda sunulmaktadır.
1. Sitenizin amacını, görünümünü ve uyandırmasını istediğiniz duyguyu belirleyin
Site planlamanıza, sizinle aynı iş kolundaki diğer siteleri inceleyerek başlayın. Etkili olan ve olmayan noktaları belirleyin. Kendinize aşağıdaki soruları sorun:
- Tasarım, grafik ve renk kullanımı ile yazıların tonu işletme hakkında ne söylemektedir?
- Site, çoğu müşterinin hemen öğrenmek istediği bilgilere kolay erişim sağlıyor mu?
- Siteye yeniden dönmek için bir neden var mı? Bilgilerin düzenli olarak güncelleştirildiğini belirten göstergeler var mı?
2. Sitenizin taslağını hazırlayın
Sitenizin amacını ve uyandırmasını istediğiniz duyguyu belirledikten sonra, bir kalem ve kağıt ile ya da bir bilgisayar çizim programı kullanarak sitenizin ve sayfa düzenlerinin taslağını hazırlayın.
- Site düzeni. Site düzeniniz, siteniz için oluşturmayı planladığınız tüm sayfaları ve hangi sayfaların diğerlerine bağlandığını anahatlarıyla gösteren görsel bir özettir. Müşterilerinizin ve ziyaretçilerinizin anımsayabileceği mantıklı akışı olan bir yapı oluşturmaya çalışın. Sayfalar için küçük kutular çizin ve sayfalar arasındaki bağlantıları gösteren oklu çizgiler ekleyin. Çoğu site tasarımcısı, site yapısı olarak hiyerarşik yaklaşımı benimser, burada Giriş sayfası en üsttedir, ikinci ve üçüncü düzey sayfalar buradan aşağıya doğru dallanır.
- Sayfa düzeni. Sitenizdeki bir sayfanın yapısını gösteren düzeni çizin. İçerik sayfadan sayfaya değişecektir, ancak bu temel yapı sitenizdeki tüm sayfalar için bir şablon görevi görür. Standart bir düzen kullanmak, ziyaretçilerin hatalı yönlendirilmesini önler. Göz önüne almanız gereken bazı önemli sayfa düzeni konuları arasında, diğer sayfalara giden gezinme bağlantılarının yerleştirileceği yer, diğer pazarlama malzemelerinde kullanılan renk, yazı tipi ve grafik düzenlerinin aynı olup olmayacağı sayılabilir. En iyi sonucu vereni belirlemek için diğer web sayfalarının düzenlerine bakmanızda yarar var.
3. Bir etki alanı adı kaydettirin
Etki alanı adınız, sitenizi bulmak için Internet kullanıcılarının tarayıcılarına yazacakları adrestir. Örneğin, www.sirketiniz.com. Sahip olmak ve kullanmak için seçtiğiniz etki alanı adını kaydettirmelisiniz, böylece başkalarının onu kullanmasını önlemiş olursunuz. InterNIC, resmi olarak belirlenen etki alanı kaydı sağlayıcılarının listesini sunar. Bu hizmetlerin çoğu, istediğiniz adın kullanılabilir olup olmadığını belirlemenize yardımcı olur. Bu adın daha önce alınmış olması olasılığına karşı, etki alanı adınızda bazı değişiklikler yapmak için hazırlıklı olun. Bir web sitesi oluşturmayı düşünüyor, ancak bir süre için bunu gerçekleştiremeyeceğinizi biliyorsanız, başkasının almaması için bu adı önceden kaydettirmek isteyebilirsiniz.
4. Siteniz için bir barındırma hizmeti bulun
Web siteniz, web sunucusu adı verilen bir bilgisayarda bulunmalıdır. Web sunucusu, web sayfalarınızı, tarayıcılarını kullanarak onları isteyen kullanıcılara teslim eder. Çoğu küçük ölçekli işletmenin, sitelerini web sunucularından birinde saklamak için bir barındırma hizmeti veya Internet servis sağlayıcısına (ISS) ödeme yapması mantıklıdır. Profesyonel servis sağlayıcılar, sunucuların nasıl izleneceğini, sürekli çalıştırılacağını ve korunacağını bildikleri için siteniz hemen her zaman ziyaretçilerin kullanımına hazır durumda olur. Barındırma hizmetleriyle imzaladığınız hizmet düzeyi anlaşmalarındaki güvenilirlik ifadelerine özellikle dikkat edin. Sitenize erişmeye çalışan kullanıcıların "sayfa bulunamadı" iletisi alması, sizin için hiç de iyi olmaz.
İşiniz için yalnızca dahili bir "intranet" web sitesi oluşturmak isterseniz, siteyi şirket bilgisayarlarından birinde barındırmayı düşünebilirsiniz. Windows Small Business Server 2003, Windows SharePoint Services'i bulundurur ve ofis ağınızda kolayca bir intranet oluşturmanıza yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır.
5. Sitenizi oluşturun ve sınayın
Sitenizi oluşturmak için profesyonel web tasarımcıları ile çalışabilirsiniz, hele siparişleri ve kredi kartı ödemelerini çevrimiçi işlemeyi gerektiren bir e-ticaret sitesi oluşturmayı düşünüyorsanız, büyük olasılıkla böyle biriyle çalışmanız gerekir. Microsoft global listeleme hizmetini kullanarak Web Presence Developers (Web Varlığı Geliştiricileri) içinde, Windows Small Business Server 2003 premium edition ile birlikte gelen ve gelişmiş bir web sitesi oluşturma aracı olan Microsoft Office FrontPage 2003'ü kullanarak site oluşturma konusunda uzmanlaşan tasarımcılar bulabilirsiniz. Ancak, yaratıcı birisiyseniz, ayrıca yeni ve yararlı bir beceri edinmeye meraklıysanız, biraz eğitimle FrontPage'i kullanarak kendi sitenizi oluşturmayı öğrenebilirsiniz. Kendi sitenizi oluşturmayı öğrenmenin, yapacağınız güncelleştirmeleri uygulamanızda da yardımı olur. Sitenizi oluştururken başkalarının dürüst düşüncelerini almayı unutmayın. World Wide Web'e yayımlamadan önce pek çok farklı tarayıcıda veya özel bir ağ üzerinde sitenizin performansını iyice sınayın.
6. Sitenizi yayımlayın ve sürekliliğini sağlayın
Sitenizi sınadıktan sonra, siz veya web tasarımcınız web sitesi dosyalarını anlaşma yaptığınız barındırma hizmetine yükleyebilir. Ardından çevrimiçi hale gelebilir ve etki alanı adınızı yazarak sitenizin World Wide Web'de görünmesini izleyebilirsiniz! Sitenizin yayına başlamasını kutladıktan sonra, işlerin bitmediğini unutmayın. Müşterilerin sizin dinamik ve başarılı bir işletme olduğunuza inanması için düzenli olarak site içeriğinize ekleme veya değişiklik yapmak isteyebilirsiniz. Eski tarihli olaylara başvuru yapan siteler, müşterilerin hala faaliyet gösterip göstermediğinizi düşünmesine neden olur.
---------- Sonra gönderilen Saat 13:37 ---------- İlk önce gönderilen Saat 13:36 ----------
Bir web sitesi oluşturdunuz. Çok güzel! Sorulacak bir sonraki soru şudur: Ziyaretçinin dikkatini çektikten sonra, onun siteye yeniden gelmesini nasıl sağlarsınız?
Tabii ki, gelen her ziyaretçinin değil, daha çok müşterilerin ve olası müşterilerin geri dönmesini istersiniz. Sitenizde yayımlanan makaleler ve diğer içeriğin ilgili, ilgi çekici ve iyi yazılmış olması gerekir. Benzersiz içerik, hedeflediğiniz ziyaretçilerin sitenize arama motorları yoluyla ulaşma olasılığını artırır.
İşte size müşterilerinizin web sitenize yeniden gelmelerini sağlamanın yedi yolu:
1. Kısa süreli özel kampanyalar yapın. Internet kullanıcıları ucuz şeylere bayılır, bu nedenle indirimler de dikkat çekmenin etkili bir yoludur. İnsanların harekete geçmesi için kısa satış dönemleri kullanın, karar vermeleri için üç aylık bir süre tanımak satın alma kararından vazgeçmelerine neden olur. Kullanıcıların kampanyadaki öğelerin sürekli değiştiğini bilmesini sağlayarak, sitenizi düzenli biçimde ziyaret etmelerini sağlayın. Özel kampanyalarınızda yaratıcı olun. Örneğin, yalnızca fiyat indirimini değil, ücretsiz hediye vermeyi düşünün.
2. Sitenizi konulu hale getirin. Internet kullanıcıları genellikle haberlerdeki ilginç başlıklar hakkında daha fazla şey öğrenmek için çevrimiçi arama yapar. İşiniz ve en yeni haber başlığı arasında bir bağlantı oluşturmak, ziyaretçileri sitenize çekmenin çok iyi bir yolu olabilir. Bu, halkla ilişkiler firmalarının medyada yer almak için kullandığı ortak bir taktiktir ve sizin için de iyi sonuç verebilir.
3. Bilgileri düzenli olarak güncelleştirin. Nadiren değişen bir web sitesine kullanıcı neden yeniden gitmek istesin ki? Bilgilerinizi güncel tutarak, ziyaretçilerinize şirketinizin kalıcı olduğu ve işini ciddiye aldığı mesajını vermiş olursunuz.
4. Yarışma düzenleyin. Bu, Web sitenizin ve yaptığınız işin ziyaretçileri heyecanlandırmasını sağlamak için çok iyi bir yoldur. Kullanıcıların görüşlerini bildirmesini isteyin, böylelikle bir pazar araştırma aracı olarak da etkisini ikiye katlamış olursunuz. Ödüllerin abartılı olması gerekmez, ancak eğlenceli ve hedef kitlenize uygun olmalıdır.
5. E-posta bülteni gönderin. Çok tutulan bu tanıtım taktiği gerçekten etkilidir. Binlerce abonelik bir liste oluşmasını beklemeyin, onun yerine seçkin bir okuyucu hedef kitlesi oluşturmaya odaklanın. Bülten gönderirken kısa ve bilgilendirici olmasına özen gösterin. Kampanyalar beklenir, ancak bunu abartmayın.
6. Özel e-posta gruplarına katılın. Zamanınız varsa, belirli e-posta listelerine katılmak, potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak ve onlara işinizi tanıtmayı sürdürmek için çok iyi bir yoldur. Gruba katılma, şirketiniz çok özel bir pazarda hizmet sunuyorsa iyi sonuç verir. Örneğin, bir evcil hayvan mağazası sahibi, evcil hayvan sahiplerinin dahil olduğu bir posta listesine katılabilir. Mağaza sahibi uzmanlığı sayesinde, olası müşterilerin bulunduğu bir topluluğa işini tanıtabilir.
7. Müşterilerinizi tanıyın. Müşterilerinizin gereksinimlerini ve hedeflerini anlayarak, pazarlama çabalarınızın etkinliğinden emin olabilirsiniz. İstatistikler ve izleme raporları, web sitenizi ziyaret edenlerin ilgi alanlarını belirlemenize yardım eder. Web sitesi kullanım istatistikleri, insanların sitenize nasıl geldiğini ve geldikten sonra ne yaptıklarını anlamanıza yardımcı olur. Aradıklarını buluyorlar mı ya da sitenizdeki belirli sayfalar ayrılmalarını mı tetikliyor? Düzenlediğiniz yarışma başarılı mıydı? Bunları anlamanız, çevrimiçi pazarlama çabalarınızı doğru yönlendirmenizi sağlayacaktır.
Bu bilgiler alıntıdır