Push-pull dönüşüm devresi. Böyle bir şema esas olarak takviye dönüştürücülerde kullanılır. İçinde hiçbir kıt bileşen yok, Schottky KD213 diyotları hariç, onları şehrimde bulamadım. Nabız diyotları FR607'yi koydum, ancak 6 amperde zayıflar. Bu diyotların başka bir eksi, montajları gibi soğutmaları yoktur. Bir kanal için TDA7293 veya TDA7294 FR607 diyotları temel olarak yeterlidir.
Otomotiv dönüştürücümüzün beyni PWM kontrol cihazı TL494'tür. Çince TL494 kullanıyorum, benim için kusursuz çalışıyorlar. Biraz para biriktirme ve PWM'yi eski PC güç kaynağından çıkarma seçeneği vardır, çoğu zaman 494 TL üzerine inşa edilir. Denetleyicinin parametrelerini ve özelliklerini veri sayfasında okuyabilirsiniz .
Elemanların Listesi.
ATANMASI TİP DERECELENDİRME NUMARASI YORUM
PWM denetleyici TL494 1
VT1, VT2 Bipolar transistör BC557 2
VT3, VT4 Mosfet transistör IRFZ44N 2
VD3-VD6 Schottky diyot KD213 4 FR607 ve daha güçlü
VD1, VD2 Doğrultucu diyot 1n4148 2
R1, 2W direnç 18k ohm 1
C1- elektrolit 47 uF 16 V 1
C2, C11, C12 Polar olmayan kapasitör 0.1 uf 3 Herhangi bir suşu seramikler.
C3- elektrolit 470 μF 16V 1
C4 Polar olmayan kapasitör 1nF 1 Herhangi bir suşu seramikler.
C5, C6 elektrolit 2200 uF 16V 2
C7, C8 Polar olmayan kapasitör 0.01 uF 2 Herhangi bir suşu seramikler.
C9, C10 elektrolit 2200uf 50V 2
R1, rezistans 1 kΩ 0.25W 1
R2, rezistans 4,7 kΩ 0,25 W 1
R3 rezistans 11 kΩ 0.25W 1
R4, rezistans 56 Ohm 2W 1
R5, R6 rezistans 22 ohm 0,25 W 2
R7, R8 rezistans 820 Ohm 0.25W 2
R9, R10 rezistans 22 ohm 2w 2
F1 sigorta 15A 1
Öğelerin listesini PDF formatında indirin .
PWM frekansı C4, R3 elemanları tarafından ayarlanır. Bu hesap makinesi ile yaklaşık frekansı hesaplayabilirsiniz. Çıkışlarda, ikiye ayrılır, ancak transformatör tam olarak hesapladığımız ve ayarladığımız frekansta çalışır.
Başlangıçta, PWM ve transformatörü 50 kHz (C4-1nf, R3-22kOhm) frekansında hesapladım, ancak görünüşe göre transformatörün çekirdeğinin markası, satıcı tarafından beyan edilen markadan artı hesaplamadaki hatalardan farklıydı. Sonuç olarak, birincil sargının dönüş sayısı yetersizdi, bunun sonucunda sargıda çok büyük bir boşta akım aktı, anahtarlar çok ısındı ve bir gıcırtı duyuldu. Frekansı 100 kHz'e çıkarmak zorunda kaldım, hastalığın semptomları kayboldu.
Yanlış hesaplamayla benzer bir durumunuz varsa, frekansı C4, R3 elemanlarıyla artırmanız veya azaltmanız gerekir. Kısayol tuşları ve bir sıcak transformatör rölantide ise, frekansı artırmalı veya birincil sargıya dönüş eklemelisiniz. Tamamen unuttum, bu ikincil devrede kısa devre yoksa ve çıkış redresöründe hata yoksa ve çıkışta kısa devre varsa, doğal olarak her şey ısınır ve yanar, çünkü bu devrede kısa devreye karşı koruma yoktur.
Boşta hiçbir şey ısıtılmazsa ve yük altında transformatörde aşırı ısı oluşumu varsa, o zaman frekansı C4, R3 elemanları ile düşürmeniz veya birincil sargının dönüş sayısını azaltmanız gerekir.
Otomobil dönüştürücüsünün transformatörünün hesaplanması ve sarılması.
Şimdi en heyecan verici kısma geçelim, transformatörü sarayım!
Halka çekirdeğimin boyutları 40mm-25mm-11mm, marka 2000MN.
Lite-CalcIT (2000) programını indirin ve çalıştırın .
Push-pool dönüşüm şemasını, orta noktalı, kontrolör tipi TL494 olan bipolar düzeltme şemasını seçiyoruz, C4, R3 frekans ayar elemanlarına bağlı olarak frekansı 50-100 kHz olarak ayarlıyoruz, daha sonra çıkış ve girişte ihtiyacımız olan voltajı seçiyoruz, ayrıca tel çapını da seçiyoruz.
Stres hakkında birkaç kelime söyleyeceğim. Hesaplamada, giriş voltajını 10V-11V-13V gösterdim ve dönüştürücüyü monte ettikten sonra, testler sırasında 13.5 Volt akü terminallerindeki voltajı ölçtüm, sonuç olarak boşta çıkışta + -35V değil + -46V aldım. Bu nedenle, nominal 11V değil, 13.5V olmalıdır. Minimum ve maksimum sırasıyla 11V ve 14.5V'dir.
Hesaplama sırasında, birincil sargının 5 + 5'in dönüş sayısını aldım, 0.85 mm çapında bir tel beş çekirdeğe katlandı. Ve bunu nasıl anlayabilirim, bana sor! Ama karmaşık bir şey yok, o yüzden başlayalım ...
Birincil sargıyı sarıyoruz.
İlk olarak, yüzüğümüzü bir dielektrik ile sarın.
Tüm sargılar bir yönde sarılır, hangisini seçerseniz seçin. Tek kural bir yoludur!
Tek parça tel ile 5 tur sarıyoruz. Başka bir tel parçası alıyoruz ve dönüş için 5 tur daha sarıyoruz ve böylece 5 tur 10 tel (5 + 5 tel) elde edene kadar çeviriyoruz.
Sonra, 5 çekirdeği böleriz ve sonuçları bükürüz.
Birincil sargıya yalıtım koyduk.
Derhal kuyrukları temizliyoruz, büküyoruz ve ısı büzüşmesine oturuyoruz.
Her şey, birincil sargı bizim için hazır.
Elimizde ne olduğunu açıklayacağım. Ortadan bir dokunuşla (5 + 5 tur) 5 çekirdekli 10 turlu bir birincil sargıya ihtiyacımız var. Bu şekilde sarabiliriz, ilk önce halka boyunca eşit olarak dağıtılan 5 çekirdek ile 5 tur sarıyoruz, sonra bir musluk yapıyoruz, yalıtım yapıyoruz ve üstüne 5 çekirdek ile 5 tur daha sarıyoruz. 5 çekirdekli bir tel ile aynı 5 + 5 dönüşü alıyoruz., Peki, veya aramak istediğiniz gibi ortadan bir dokunuşla 10 dönüş. Bu yöntemin dezavantajı, sargıların aynı olmayabilir, ancak bu, transformatörün ne kadar fazla katmanı varsa, verimi ne kadar düşük olursa kötüdür.
Bu nedenle, hemen 5 turlu 10 çekirdeği sardık, sonra bölündük ve 5 tur 5 çekirdekli iki özdeş sargı aldık. Sargı verilerinin nasıl bağlanacağını görelim. Karmaşık bir şey yok, bir sargının başlangıcını diğerinin sonuna bağlarız. Ana şey karıştırmamak ve bir sargının başlangıcını sonuna kadar bağlamamaktır.)))))
“ Bir darbe transformatörünün hesaplanması ve sarılması ” makalesinde , aşağıya dönük bir dönüştürücünün sekonder sargısını sarmak için böyle bir yöntem açıklanmaktadır, bakmayı öneririm.
İlkokulun kuruldaki sonuçları birbiriyle bağlantılıdır. Her şey doğru şekilde bağlanırsa, orta nokta üst ve alt omuzlarla çalmalıdır ve multimetre üzerinde sıfır direnç göstermelidir.
Açıklanmış gibi görünüyor. Çok fazla su varsa arkadaşlar beni affet!
İkincil sargıları sarıyoruz.
Hesaplamalara göre, tel çapı 0,72 mm olan, 2 kabloya katlanmış 16 + 16 dönüş aldım. Ortadan bir dokunuşla 32 tur. Unutmayın, eğer ortadan bir dal varsa, her yarım halkanın yarısına değil, halka boyunca dağıtılmalıdır.
Bir çift tel alırız ve birincil sargı ile aynı yönde 16 tur örgü yaparız. 17 sıraya girdim, geri sarmadım ve 17 tur bıraktım. Sonra sonuçları temizledi, bükdü ve ısı büzüşmesine koydu.
Bir çift tel alırız ve bir önceki sargının dönüşleri arasında aynı yönde 16 tur daha (17 turum var) rüzgâr alıyoruz. Bağlanırken hata yapmamak için farklı bir renkte ısı büzüşmesi yaptı.
İkincil sargı, birincil sargıya benzer şekilde devre kartına bağlanır (birinin başlangıcı diğerinin sonuna bağlanır).
Sonra, yalıtımı koyun.
Transformatörle bitmiş gibi görünüyor. Yaşasın, Yaşasın, Yaşasın!
Gaz kelebeği sarı bir halka üzerine sarılır, çapı 0.85 mm olan iki telli tel 11 dönüşe sahiptir. Halka PSU PC'den çıkarılır.
Eğer Schottky diyotları KD213'ü bulursanız, onları koyun. Her biri iki parça FR607 lehimlemeyi deneyebilirsiniz. Ya da düzeltme devresini yeniden yapın ve radyatöre konabilecek Schottky diyotlarının montajını takın.
Sonuç, bas amplifikatörü için TL494'te böyle bir araba dönüştürücüsüdür.
Sonuç olarak, testlerden sonra, her ikincil sargıdan iki turun çıkarılması gerekiyordu.
Sonuç olarak, testlerden sonra, her ikincil sargıdan iki turun çıkarılması gerekiyordu. Bu eyleme yüksek çıkış voltajı neden olur. Sonuç olarak, ikincil sargıda 15 + 15 dönüş aldım.
Makalenin altındaki arşivde biri KD213 altında, diğeri FR607 altında olmak üzere iki baskılı devre kartı bulunmaktadır. Başlangıçta KD213 için tahta internetten alındı, işlendi ve FR607 için benim tarafımdan uyarlandı. İsterseniz, baskılı devre kartını standart boyutta elemanlarınız, transformatör ve kasanın iç boyutları için kendiniz ayırabilirsiniz.
https://cloud.mail.ru/public/DaAL/nhCTy8adF