En sağlam,en az arıza yapan,en ucuza ve en çok kullanılan,hızı sabit değil.Motor olarak çalışmada sekron hızdan küçük oluşundan dolayı ASEKRON MOTOR denir.
Asenkron motorun temel ilkelerini kapsayan ilk patent 1888 de Nikola Tesla tarafından
alınmıstır. 1888 'de ilk imal edilen 5 hp 'lik
motorun
yaklasık agırlıgı 456 kg. iken , bugün aynı güçteki motorun agırlıgı
yaklasık 40kg. dır.
Asenkron makineler , alternatif akım makineleridir ;
genellikle sabit duran stator ve dönen
rotordan olusur. Statorlarında bir , iki , üç
yada çok fazlı sargılar bulunur. Stator sargıları adı
verilen bu sargılara , alternatif
gerilimler uygulanır.
Günümüzde sehir sebekesi 3 fazlı oldugundan,5 kW'tan büyük tüm motorlar 3 fazlı olarak yapılır. Bu gücün altında, ev kullanımına yönelik farklı yapılarda 1 fazlı olarak
da yapılırlar.
Hızları yükle çok az değişir stator ve rotor arası 1 mm’dir Birkaç
Wattan 15000 kw gücü arasında 110-660 valtan 15000 voltaj kadar ürete bilir.
2 Çeşit üretilir.1=Rotoru sincap kafesli motor üç çıkarılmaz 2=Rotoru Blezikli ve
sargılı u 3 faz uçları bilezik-fırça sistemi ile makine dışına alınmıştır
içerde izole bırakılır.
Asekron motor AC gerilim olduğu için standartlardaki manyetik alan
şiddeti zamanla değişmektedir. Buda fuko ve histerisiz kayıpların oluşudur.
Motor milinde oluşacak titreşimleri engelemek için (titreşim
memetleri) sincap kafes iletkenleri eğik yapılır.
-Asekron Motorun çalışması için döner alana ihtiyaç vardır.
-KAYMA=Asekron
motorların rotor dönme hızı ile döner alan hızı arasındaki farktır.
-YOLVERME=Motorun
enerjilenerek durma halinden başlayıp,yükün belirlediği devir sayıma kadar
hızlanması süresidir.Yolverme akımı normal akımdan 4 kat büyük asekronda
0-5 4 katıdır.
-DEVİRME=Yükün fazla
olmasından motor bayılmasına denir.
Asenkron motorun temel ilkelerini kapsayan ilk patent 1888 de Nikola Tesla tarafından
alınmıstır. 1888 'de ilk imal edilen 5 hp 'lik
motorun
yaklasık agırlıgı 456 kg. iken , bugün aynı güçteki motorun agırlıgı
yaklasık 40kg. dır.
Asenkron makineler , alternatif akım makineleridir ;
genellikle sabit duran stator ve dönen
rotordan olusur. Statorlarında bir , iki , üç
yada çok fazlı sargılar bulunur. Stator sargıları adı
verilen bu sargılara , alternatif
gerilimler uygulanır.
Günümüzde sehir sebekesi 3 fazlı oldugundan,5 kW'tan büyük tüm motorlar 3 fazlı olarak yapılır. Bu gücün altında, ev kullanımına yönelik farklı yapılarda 1 fazlı olarak
da yapılırlar.
Hızları yükle çok az değişir stator ve rotor arası 1 mm’dir Birkaç
Wattan 15000 kw gücü arasında 110-660 valtan 15000 voltaj kadar ürete bilir.
2 Çeşit üretilir.1=Rotoru sincap kafesli motor üç çıkarılmaz 2=Rotoru Blezikli ve
sargılı u 3 faz uçları bilezik-fırça sistemi ile makine dışına alınmıştır
içerde izole bırakılır.
Asekron motor AC gerilim olduğu için standartlardaki manyetik alan
şiddeti zamanla değişmektedir. Buda fuko ve histerisiz kayıpların oluşudur.
Motor milinde oluşacak titreşimleri engelemek için (titreşim
memetleri) sincap kafes iletkenleri eğik yapılır.
-Asekron Motorun çalışması için döner alana ihtiyaç vardır.
-KAYMA=Asekron
motorların rotor dönme hızı ile döner alan hızı arasındaki farktır.
-YOLVERME=Motorun
enerjilenerek durma halinden başlayıp,yükün belirlediği devir sayıma kadar
hızlanması süresidir.Yolverme akımı normal akımdan 4 kat büyük asekronda
0-5 4 katıdır.
-DEVİRME=Yükün fazla
olmasından motor bayılmasına denir.