Araç Akü Şarj Devresi

guclusat

Tanınmış Üye
Süper Moderatör
car-battery-charger.jpg
Ön Ayarlar Nasıl Ayarlanır
Görülebileceği gibi, P2, P3 ön ayarları birkaç doğrultucu diyot ve zener diyot ile ilişkilidir. 1K ön ayar maksimum seviyedeyken 12 V ve 6 V akü şarjı için ilgili çıkışları sırasıyla 14 V ve 7 V olarak ayarlar.

1 K ön ayarı, kullanıcının tam şarj seviyesini tercih edilen kesin değere göre ince ayar yapmasına olanak tanır. Maksimum varsayılan değerin önerilen 14,1 V ve 7 V seviyelerine ulaşamaması durumunda, kullanıcı mevcut D3, D4 veya D5 diyotlarla ek bir doğrultucu diyot ekleyebilir ve ardından tam çıkış tam şarj seviyesine kadar 1K ön ayarlarında ince ayar yapabilir. belirlendi.

Mevcut Limit Nasıl Belirlenir
Çıkış akımı limiti, P1 ön ayarı aşağıdaki şekilde uygun şekilde ayarlanarak sabitlenebilir:

P1 kaydırıcısını içeriden 68 ohm dirence doğru tutun.

2N3055'in emitörüne ve toprağa 10 amperlik bir ampermetre bağlayın.

Şimdi, sayaç okumasıyla istenen maksimum akım belirlenene kadar P1'i yavaşça ayarlayın. Bu, araç aküsü için çıkış şarj akımını gerekli optimum oranda sabitleyecektir.

Bu araç akü şarj devresinde filtre kondansatörünün bulunmadığına dikkat edilmelidir
 
Derin Boşalmış Bir Pilin Şarj Edilmesi

deep-discharge-battery-charger-circuit-compressed.jpg
parts-list-compressed.jpg
PCB-design-compressed-1.jpg

Devre Nasıl Çalışır?
Burada derinlemesine boşalmış bir kurşun asit pili şarj etmek için açıklanan devre konsepti, tam olarak yukarıda tartışılan adımlara göre olan bir şarj döngüsü sağlamak üzere tasarlanmıştır.

10V'un altında tamamen veya derinden boşalmış bir 12V piliniz varsa, bu D3 aracılığıyla çok küçük bir akımın geçmesine izin verecektir. Bu nedenle transistör T1 kapalı kalacaktır.

Bu nedenle, IC1 çıkışı düşük kalacaktır, bu da T2 ve T3 transistörlerinin temel akımını düşük op amp çıkışından almasını sağlayacaktır.

T2 ile T3, aküye giden şarj akımını AÇIK konuma getirir, önceden P1 aracılığıyla gerektiği gibi tamamen ayarlanabilir.

Akü şarj olurken, voltajı 14 V değerine ulaşır ulaşmaz, D3 diyotunun ileri polarizasyona geçmesine neden olur ve bu da T1 transistörünün AÇIK konuma gelmesine neden olur.

Bu noktada bile IC1 çıkışı düşük olmaya devam eder, bu da artık şarj akımına hem P1 hem de P2 ön ayarları tarafından karar verildiği anlamına gelir.

Bu durumda, P3 ayarı, op amp'in ters çevirmeyen pinindeki voltajın D1'in zener voltajının ötesine geçmesine neden olur, daha sonra rezistör R4'ten gelen pozitif geri besleme nedeniyle IC1 op amp çıkış voltajı şimdi değişir. D2 diyotunun ileri voltaj düşüşü ile birlikte D1 zener voltajı tarafından belirlenen bir seviyeye kadar yüksek.

Op amp çıkışı yüksek olduğunda, T1 transistörünü KAPALI konuma getirir, bu da yine şarj akımının önceden ayarlanmış P1'in ayarlanmasıyla belirlenmesine izin verir.

Bununla birlikte, şarj aşaması A-B'nin aksine, IC1 çıkışının yüksek olması, akımın önceden ayarlanmış P1 aracılığıyla akacağını ve bunun sonucunda derinden boşalmış aküye giden şarj akımının orantılı olarak azalacağını belirtir.

D2 diyotu ileri yönlü olduğundan, R2 ve R3 dirençleri, pil yavaşça şarj olurken ve voltajı kademeli olarak arttıkça şarj akımını giderek daha da en aza indirmeye yardımcı olacaktır.

Kalibre Etme
Devreyi ayarlamak için, devrenin çıkışının veya akü voltajının 14,4 V'a ulaştığı bir durumda IC1 çıkışının yükselmesi için önce P3 ön ayarını kurmaya başlamalısınız.

Daha sonra, ön ayarlı P1 kullanılarak, 14,5 ile 15 V arasındaki akü voltajı seviyeleri için 'artırma' şarj akımı 20 saatlik seviyeye (akünün Ah cinsinden 20'ye bölünmesiyle belirlenir) ayarlanmalıdır.

Son olarak, 11 ila 14 V arasında bir akü voltajı kullanarak, nominal 5 saatlik (akü Ah bölü 5) şarj akımı sabitlenene kadar önceden ayarlanmış P2'yi kurmaya başlayın.

Başlangıç şarj akımı (faz AB), tamamlama akımının değerine bağlı olarak ve ayrıca transistörlerin spesifikasyonlarına göre ayarlanabilir; yukarı akım.
 
Geri
Yukarı