Apartman Yönetimi Muhasebesi Nasıl Yapılır?

guclusat

Tanınmış Üye
Süper Moderatör
1.Apartman yönetimi işletme defteri kullanır ve bunu notere tasdik ettirir.
2.Defterin sol tarafına giderler ve sağ tarafına gelirler yani aidatlar yazılır.
3.Giderler genellikle fatura karşılığı yapılan (Ortak elektrik,su asansör gibi) harcamalara dayanır. Gider pusulasıda kullanılabilir. Kapıcı, bahçe bakımının kapıcıya yaptırılması gibi ödemeler gider pusulası ile yapılır. Tutanakla gider kaydedildiği durumlar çok nadıren gerçekleşir.
4.Gelirler genellikle aidatlardan oluşur ve dairelerden alınan aidatlar karşılığı makbuz düzenlenir. (Makbuza en az kimden, daire ve tutar ile aidatın ilgili olduğu ay yazılır.) Bu makbuzlar sırasıyla işletme defterinin gelir sağ sayfasına yazılır. Gelir gider arasında fark kasa veya bankadaki nakdi gösterir.
5. Karar defteri tasdik ettirilir ve aparetmanh yada site toplantısında alınan kararlar yazılır. Apartman sakinlerine duyuru yapılır yarıdan fazla katılımı ile karar alınabilir.
6. Aidatların takibi için her ay apartmam veya site sakinlerinin adı soyadı ve daire no.su ile ödenen aidatları gösteren bir liste yapılır. Aidat borçluları bu şekilde takibi mümkündür.
7. Çok önemli bir konu daire sahiplerince katlanılan harcamalar içinde aynı makbuzlarla tahsilat yapılır. Bu tür harçamalar genelde bir kaç yerden teklif alınarak en uygun olana yapılması ve toplanan paranın bu işte kullanıldığının ayrıca açıklanmasının yapılması gerekir.
8. Kapıcılara yapılan ödemeler gelir vergisinden istisna ancak SGK sigorta bildirgesi verilmesi ve primlerin ödenmesi gerekir.
 
Geri
Yukarı